پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
بر اساس پیش بینی انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی (IATA)، در پنج سال آینده آسیا گوی سبقت را از آمریکا و اروپا در صنعت هوانوردی خواهد ربود.

شعار سال: به نقل از Russia Today، چین در سال ۲۰۲۲ جای آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار صنعت هوانوردی دنیا خواهد گرفت. بر اساس تعریف ارایه شده از سوی انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی، بازار هوانوردی به معنای میزان پروازهای ورودی، خروجی، و داخلی یک کشور می باشد.

بررسی های شرکت بویینگ آمریکا نشان می دهد که چین برای تبدیل شدن به بزرگترین بازار صنعت هوانوردی به ۷۲۰۰ هواپیمای جدید به اززش یک تریلیون دلار نیاز دارد. اگرچه شعب شرکت بویینگ و ایرباس در چین مشغول به فعّالیت هستند، اما چین اعلام کرده است که قصد دارد تا وابستگی خود را به هواپیماهای خارجی قطع کرده و حداقل نصف تعداد هواپیماهای مورد نیاز را از هواپیماهای داخلی خود به نام Comac C919 تامین کند.

بر اساس پیش بینی انجمن هوانوردی بین المللی، ظرف ۲۰ سال آینده حدود نصف مسافران سفرهای هوایی در دنیا از منطقه آسیا-اقیانوسیه خواهند بود. همچنین پیش بینی می شود که مجموع تعداد مسافران سفرهای هوایی از چهار میلیارد نفر در سال ۲۰۱۷ به ۷٫۸ میلیارد نفر در سال ۲۰۳۶ افزایش خواهد داشت. اکساندر دژونیاک، مدیر کل انجمن هوانوردی بین المللی، در ارتباط با این موضوع اذعان داشته است که "جهان باید برای دو برابر شدن تعداد مسافران در ۲۰ سال آینده آماده باشد. این یک امر فوق العاده برای نوآوری و رفاه است که به لطف خطوط هوایی فراهم شده است. همچنین، برآورده کردن موفقیت آمیز چنین نیاز اساسی ای یک چالش جدّی برای دولت ها و صنایع است”.

برای برآورده کردن چنین نیازی دولت های واقع در آسیا، فرودگاه ها، و حمل و نقل کنندگان بین المللی باید یا سرمایه گذاری خود را در صنعت هوانوردی افزایش دهند یا بحران های قریب الوقوع در صنایع زیرساختی را به جان بخرند.

بررسی ها نشانگر آن است که تا سال ۲۰۳۶ میلادی کشورهای اروپایی تاثیر جهانی خود را در ترافیک هوایی از دست خواهند داد و کشور های تایلند و ترکیه جزو ۱۰ کشور برتر تاثیرگذار در این خصوص خواهند بود. همچنین، پیش بینی می شود که در بازه زمانی مذکور فرانسه و ایتالیا از جمع ۱۰ کشور برتر در صنعت هوانوردی خارج خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ 9 آبان 96، کد مطلب: 1876126:www.porsna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین