پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال ضمن ایجاد ۲۰۱۴ شغل در کمیته امداد بیش از ۶۶ میلیارد ریال کمک هزینه معیشت به مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است.

شعار سال: مجید مومنی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور وزیر کار و اعضا کمیسیون اجتماعی مجلس در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مردم بعنوان مهمترین سرمایه های اجتماعی فرصت مغتنمی برای ما هستند که برای جلب اعتماد و مشارکت آن ها باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

مومنی افزود: افزایش میزان طلاق به میزان ۳.۶ درصد و افزایش حاشیه نشینی و مهاجرت روستاییان به نظر می رسد ناشی از توسعه ناهمگون است که مناطق برخوردار و محروم را در کشور شاهد هستیم و این روند باید با خدمت رسانی مناسب تعدیل شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآورشد: بیش از دو درصد درصد جمعیت استان معادل ۲۱ هزار و ۸۲۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قزوین هستند که ۶۳ درصد خانواده‌های ما زنان سرپرست خانوار محسوب میشوند که ۸۰ درصد به دلیل فوت همسرانشان سرپرستی را بر عهده گرفته اند.

وی افزود: ۱۴ درصد زنان تحت پوشش کمیته امداد مطلقه، حدود چهار درصد از بانوان زندانی و ۳۷ درصد مابقی سرپرستانی هستند که به دلیل معلولیت دچار مشکلات خاصی هستند.

مومنی اظهار داشت: در نیمه اول امسال شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشت به افراد تحت پوشش پرداخت و ۳۰۶ مورد نیز جهیزیه به زوج های جوان اهدا شده است.

وی بیان کرد: در اجرای طرح توانمندسازی خانواده های تحت پوشش در نیمه اول امسال دو هزار و ۱۴۴ شغل برای مددجویان ایجاد شده که خوشبختانه ۹۰ درصد اشتغال ایجاد شده در روستاهای استان برای مدد جویان پایدار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: همچنین ۲۶۲ شغل با اعطای تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شده و برای تامین نیاز واحدهای مسکونی مددجویان ساخت ۶۱۵ واحد پیش بینی شده که ۳۸۰ واحد آن تحویل شده و ۲۳۵ واحد در دست احداث است.

وی یادآورشد: برای احداث واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که ۱۶ میلیارد تومان آن را کمیته امداد و مابقی را خیرین تامین کرده اند.

مومنی اظهارداشت: در استان قزوین ۱۷۰۰ یتیم داریم که همه آن ها دارای حامی هستند و در نیمه اول امسال ۳ میلیارد تومان به حساب آن ها واریز شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات کمیته امداد تامین ضامن برای دادن تسهیلات بانکی است که در سال گذشته برای پانزده میلیون تومان وام یک نفر ضامن و امسال برای ۲۰ میلیون تومان دو نفر ضامن می خواهند که تامین آن برای مددجویان مشکل‌ساز شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 4130431 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین