پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲
معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: اطفای حریق چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ‌سفید‌ بین ۴۰ تا ۹۰ روز ‌طول می‌کشد.

شعارسال: محسن پاکنژاد درباره آخرین وضع عملیات مهار آتش سوزی چاه شماره 147 میدان رگ سفید اظهار داشت: یاد و خاطره 2 برادر گرامی و همکار غیرتمند شرکت ملی حفاری ایران را گرامی میدارم که تا آخرین لحظه، دست از تلاش نکشیدند و جان به جان آفرین تسلیم کردند.

وی با بیان اینکه در مهار فوران چاه، سازماندهی قوای فنی، تخصصی، عملیاتی و پشتیبانی و تعیین فرمانده عملیات، اصلیترین اقدامات بود که انجام شد، گفت: تسطیح محوطه چاه آغاز شده و ادامه خواهد داشت و اقداماتی از جمله احداث جاده جدید برای تسهیل دسترسیها، احداث استخر آب برای خنک‌سازی و تامین پمپهای آب نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح‌کرد: برای مهار حادثه به هیچ روشی به تنهایی اتکا نشده و بررسی روشهای مختلف به منظور انتخاب بهترین روش و مهار آتشسوزی در کمترین زمان ممکن مدنظر است.

وی افزود: با همکاری اداره فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری، همه اقدام‌های لازم برای مهار حادثه در برنامه است.

پاک نژاد درباره برنامه تولید از چاه 147 گفت: پیشبینی میشد در صورت تکمیل عملیات حفاری و آغاز تولید از چاه 147، برداشت روزانه یک هزار و 500 تا 2 هزار بشکه نفت از این چاه میسر شود.

وی درباره تجربههای مشابه با این حادثه، به حادثه نفتشهر اشاره کرد که مهار آن حدود 40 روز به طول انجامید عنوان‌کرد: تعیین زمان مهار آتشسوزی، به شرایط چاه و روش نهایی مقابله با حادثه بستگی دارد به طوری‌که اگر بتوانیم از سطح چاه برای مهار حادثه وارد عمل شویم.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران تصریح‌کرد: پیشبینی میشود 35 تا 40 روز عملیات مهار زمان ببرد و اگر شرایط چاه چنین اجازهای ندهد باید با روشهای مختلف برای مهار از کف اقدام کنیم که این امرمستلزم حفر یک چاه کمکی و به طور طبیعی زمان‌برتر است البته در این روش حتی ممکن است مهار عملیات تا سه ماه نیز به طول انجامد.

هفتم آبان ماه امسال، دکل حفاری 95 فتح شرکت ملی حفاری ایران بر اثر فوران گاز چاه 147 رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، 2 تن از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان باختند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 9آبان1396، کدخبر: 1561833: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین