پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران زلزله احتمالی تهران را از اصلی ترین مسائل دانست و گفت: جمعیت هلال احمر استان تهران آمادگی لازم برای استفاده از امکانات موجود را دارد ولی این امکانات برای زلزله احتمالی تهران کافی نیست.

شعارسال: حسین کتابدار با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مورد اولویت های اصلی که در جمعیت هلال احمر استان تهران باید به آن توجه شود، به ایسنا گفت: در جلسه ای که بین مدیران عامل و ریاست جدید هلال احمر برگزار شده بود در این رابطه چند نکته را مطرح کردند و یکی از مهمترین نکات در رابطه با تهران مساله زلزله احتمالی است که حساسیت کمی نسبت به آن وجود دارد. نه در سطح ملی و نه در سطح استان توجه کافی به این موضوع نمی شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مجوزهای لازم داده شود تا بتوانیم در این راستا با توجه به نقشی که در زمینه اسکان و تغذیه اضطراری به عهده داریم مانوری برگزار شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا آمادگی های لازم برای مواجهه با زلزله احتمالی تهران وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما در حد امکاناتی که داریم از آمادگی لازم برای زلزله احتمالی برخوردار هستیم و با توجه به مصوبه ای که در سال 89 در زمان دولت احمدی نژاد تصویب شد پیش بینی شد که باید در زمینه زلزله تهران آمادگی برای یک میلیون آواره و 250 هزار نفر زیر آوار مانده ایجاد شود که این یکی از سناریوهای زلزله تهران است.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع برابر استانداردها در این شرایط باید 144 قلاده سگ داشته باشیم، ولی در حال حاضر تهران زیر 10 قلاده سگ دارد، بنابراین با وجود اینکه آمادگی لازم برای استفاده از امکانات موجود را داریم اما در برابر ابعاد زلزله احتمالی، آمادگی کافی وجود ندارد. ضمن اینکه به این موضوع می توانیم آمبولانس ها، ست نجات و بالگرد را هم اضافه کنیم که با استانداردها فاصله دارد.

کتابدار در مورد وضعیت اجرای طرح خادم در استان تهران، گفت: این کار از اواخر بهمن سال گذشته شروع شد و سهمیه سال قبل تهران 40 هزار نفر بود که تاکنون به 38 هزار نفر آموزش داده شده است و تا آخر آذر آموزش این جمعیت به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: برای سال 96 چیزی که ابلاغ شده آموزش 141 هزار و 700 نفر است که اگر اعتبار لازم تامین شود می توانیم این کار را به سرانجام برسانیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 10 آبان 1396 ، کدخبر: 96080905711 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین