پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
رئیس شورای شهر قم با انتقاد از شهرسازی‌های غیراصولی در شهر قم گفت: در این بخش نیازمند پژوهش‌های فراوانی هستیم و متأسفانه تاکنون پژوهش و کارهای منطقی و علمی در این زمینه انجام‌نشده است.

شعار سال: عبدالله جلالی در دیدار هیئت‌رئیسه دانشگاه قم با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: با اقدامات خوبی که در این دانشگاه شکل‌گرفته آینده علمی و فرهنگی آن روشن به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به وجود باور تعامل و هم‌افزایی بین مجموعه مدیریت شهری با تمام دستگاه‌ها و صاحبان فکر و اندیشه شهری افزود: شورای اسلامی شهر قم این درخواست کمک و مشورت را از تمام مجامع و مراکز علمی و دانشگاه‌های شهر را برای بهبود و توسعه بیشتر شهر قم دارد چرا که امروز مسائل فرهنگی با مباحث اجتماعی پیوند خورده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از شهرسازی‌های غیراصولی در شهر قم گفت: در این بخش نیازمند پژوهش‌های فراوانی هستیم و متأسفانه تاکنون پژوهش و کارهای منطقی و علمی در این زمینه انجام‌ نشده در حالی‌که امروز رابطه بین شهرسازی با فرهنگ عمومی، آسیب‌های اجتماعی، معضلات اقتصادی و مسائل فرهنگی غیر قابل‌انکار است.

جلالی تصریح کرد: باید رابطه بین عناصر و عوامل تشکیل‌دهنده نظام شهری و شهرسازی به‌درستی سنجیده و مشخص شود و در تمام این زمینه‌ها نیز تخصص‌های فراوانی در دامن شهر پرورش بیابند که فضای سبز، عمران، سیما و منظر شهر و مدیریت شهری از جمله مهم‌ترین وجود این نیازهاست.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فضای شهر سبزی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر قم معتقد به افزایش سرانه فضای سبز شهری است که لازم است در این بخش دستگاه‌های مختلف همکاری‌های لازم را داشته باشند که به نظر می‌رسد در دانشگاه قم نیز این نیاز وجود دارد و شورا نیز آمادگی خود را برای بهبود این وضعیت اعلام می‌دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: مسئله پل دانشگاه قم و به‌تبع آن مبحث اتوبوس و رفت‌وآمد نیز یکی از مهم‌ترین نیازها و مشکلات کنونی دانشگاه قم است که به‌خاطر بعد مسافت مشکلات و دشواری‌هایی را برای دانشجویان و اساتید به وجود آورده است.

جلالی تصریح کرد: دانشگاه قم بزرگ‌ترین مرکز علمی شهر قم بوده که لازم است سطح دانش و امکانات در آن ارتقاء پیدا کند و محیط، فضا و سیما و منظر آن نیز متناسب با نیازها و جایگاه شهر قم باشد همچنین شایسته است مسئولان دانشگاه قم نیز والدین دانشجویان به دانشگاه دعوت کنند و آن ها را با بخش‌های مختلف دانشگاه و عواقب پسرفت تحصیلی و فرار مغرها را به والدین تبیین کنند.

رئیس شورای شهر قم عنوان کرد: بسیاری از والدین دانشجویان با فضا و ضوابط دانشگاهی آشنا نیستند که خوب است این قبیل برنامه‌ها هم در دستور کار مسئولان فرهنگی دانشگاه قرار گیرد همچنین وجود مسجد مجهز و با امکانات و همچنین سالن ورزشی و استخر نیز در فضای دانشگاه قم بسیار امیدوار کننده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 9 آبان 96، کد مطلب: 1561319 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین