پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئله فرودگاه قم باید درست شود اگر این فرودگاه ساخته شود زائران بسیاری می‌توانند به شهر مقدس قم بیایند چرا که خیلی‌ها دلشان می‌خواهد به ایران بیایند اما نمی‌توانند، مطمئن باشید ساخته‌شدن فرودگاه آبرویی برای شهر قم است.

شعار سال: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم اظهار داشت: برای خدمت به شهر مقدس قم باید ابتدا قم شناسی کرد، موقعیت قم، تأثیرگذاری در کل کشور و تأثیرگذاری آن در خارج کشور را باید مدنظر قرار داد همچنین دولت نیز باید اقدام به قم شناسی کند و این نگاه را باید به قم داشت و بعد در قم کار کرد.

وی افزود: عقیده دارم نه‌تنها باید قم شناسی کرد بلکه باید نگاه ویژه‌ای برای شهری که اثرگذار و پایگاه انقلاب است باید باشد اما متأسفانه هنوز کمتر به این مسئله توجه می‌شود، در آینده نیز سمیناری در این رابطه خواهیم گذاشت که قم آن‌گونه که هست برای زائران و گردشگران انجام گیرد تا با این شهر آشنا شوند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: به‌یقین نمی‌توان از درآمد شهرداری مشکلات شهر را حل کرد و این اصل که به رسمیت شناخته‌شده که شهرداری‌ها باید مشکلات خود را حل کنند اصل بی‌اساسی است، ممکن است این اصل در تهران صادق باشد اما در همه‌جا صادق نیست چرا که نصف ساختمان‌ها فرهنگی و دینی است و شهرداری به این مؤسسات پولی هم پرداخت می‌کند و این مسئله را باید با دولت حل کرد و ردیف بودجه حسابی برای قم در نظر گرفت و هیچ‌کسی نیز نمی‌تواند بر این مسئله خرده بگیرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ساخت‌وسازهای نامناسب و برج‌سازی‌هایی که در شهر انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات برج‌های نیمه‌کاره شهر است که چهره شهر را نامناسب کرده است، به شهردار نیز گفتم که به این مسئله رسیدگی کند، برخی از این ساختمان‌ها 20 و برخی نیز 10 سال است که نیمه‌تمام مانده‌اند برای این ساختمان‌ها باید فکری کرد چرا که کسانی که پای‌کار می‌آیند قطعاً استعداد مالی دارند که پای‌کار می‌آیند و اگر استعداد مالی ندارند نباید به این کار بپردازند.

وی مسئله بافت‌های فرسوده شهر را مدنظر قرار داد و ابراز کرد: باید به‌صورت تدریجی در مورد بناهای فرسوده پیش رفت و به‌تدریج برای بناهای فرسوده فکری کرد، اگر خدای‌ناکرده زلزله‌ای بیاید یک فاجعه در شهر ایجاد می‌شود در نتیجه علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و تدریجاً باید این بناها درست شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره مسئله منوریل گفت: این مسئله چهره شهر را نامناسب کرده است و باید تکلیف آن مشخص شود چرا که بودجه هنگفتی برای آن صرف شده و منظره شهر را نازیبا کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم رضایتمندی شهروندان در مراجعه به شهرداری تصریح کرد: مردمی که به شهرداری مراجعه می‌کنند باید راضی برگردند، البته عده‌ای ناراضی برمی‌گردند که نمی‌توان انکار کرد اما باید عوامل نارضایتی باید شناسایی شود اگر توقع بی‌موردی دارند باید توجیه شوند و اگر مطالباتی دارند به مطالبات آن‌ها باید پاسخ مناسب داد.

وی بیان کرد: به‌وسیله صداوسیما و رسانه باید مردم را آگاه کرد و توقعات بجای آن‌ها را پاسخ داد و نباید مردم در راه روهای شهرداری معطل بمانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه انجام کارها نیازمند اراده جدی است، افزود: وظیفه شهرداری آبادی شهر نیست و آبادی شهر از نظر فرهنگی نیز بسیار مهم است باید به مراکز فرهنگی توجه جدی شود البته همه دستگاه‌های اداری باید دست‌به‌دست هم بدهند تا شهر از نظر فرهنگی آبرومند شود برای نمونه باید به عمران و آبادانی کتابخانه‌ها توجه جدی شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید مسائل فرهنگی را جزو وظایف شهرداری دانست و باید به آن اهمیت داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئله مهندسین ناظر ساختمان‌ها گفت: این سازمان نظام‌مهندسی برای مردم مشکلی شده است و تبدیل به یک معضل شده است البته راه‌حل دارد و باید به مردم بگوییم که خودتان مهندسان ناظر را انتخاب کنید تا مشکل حل شود اما برخی از مهندسان ناظر یک‌بار یا دو بار در تمام سال به ساختمان‌ها سر می‌زنند و باید این مشکل حل شود و قابل دفاع نیست.

وی با اشاره به مسئله فرودگاه قم گفت: مسئله فرودگاه قم باید درست شود اگر این فرودگاه ساخته شود زائران بسیاری می‌توانند به شهر مقدس قم آمده و خیلی‌ها دلشان می‌خواهد به ایران بیایند اما نمی‌توانند بد است که کاشان فرودگاه داشته باشد اما قم فرودگاه نداشته باشد، مطمئن باشید ساخته‌شدن فرودگاه آبرویی برای شهر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:1563181، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین