پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با تاکید بر لزوم گسترش پوشش بیمه‌ای طولانی مدت در حوزه توانبخشی از اضافه شدن 2000 تخت توانبخشی طی دو سال آینده به حوزه سلامت کشور خبر داد.

شعارسال: دکتر جغتایی در سومین همایش ملی معلولیت و حوادث طبیعی با بیان اینکه در حوادث و بلایای طبیعی آسیب پذیری گروه‌های معلولان، سالمندان و کودکان بیش از سایر افراد است، گفت: به همین دلیل در پروتکل‌های جهانی برنامه‌ها و آموزش‌های خاصی برای خانواده‌ها و امدادگران پیش بینی شده است.

وی پرداختن به بحث توانبخشی افرادی که دچار معلولیت شده‌اند را بسیار مهم دانست و افزود: این کاری است که از کمیته پیشگیری از معلولیت انتظار می‌رود انجام دهد تا از بار معلولیت‌ها کاسته شود.

وی از تدوین بخشی از این پروتکل‌ها در معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد و در ادامه درباره نحوه جابجایی مصدومان در بیمارستان‌ها و اورژانس، گفت: برای این موضوع نیز در اورژانس پروتکل‌هایی داریم؛ به طوری که کارکنان آنجا آموزش‌های لازم برای حمل مصدومان را دیده‌اند تا با این جابجایی عوارض بیشتری برای فرد ایجاد نشود.


*وجود حلقه ارتباطی ضعیف بین درمان و توانبخشی

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با بیان اینکه در کشور حلقه ارتباطی ضعیفی میان درمان و توانبخشی وجود دارد، افزود: افراد و کادر درمانی باید اقدامات اولیه توانبخشی را بدانند و همچنین در بیمارستان‌ها راهنماهای بالینی جهت ارجاع این بیماران به مراکز توانبخشی وجود داشته باشد که این کار را در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم.

جغتایی یکی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت را گسترش بیمارستان‌های توانبخشی عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌کنیم طی دو سال آینده 2000 تخت توانبخشی را به سیستم بهداشت و درمان کشور اضافه کنیم.

لزوم پوشش بیمه‌ای طولانی مدت برای خدمات توانبخشیوی با تاکید بر لزوم پوشش بیمه‌ای طولانی مدت برای خدمات توانبخشی گفت: خوشبختانه در سال گذشته تعدادی از خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، اما این کار کافی نیست؛ چرا که خدمات توانبخشی زمان‌بر بوده و باید در مدت طولانی انجام شود. بنابراین لازم است که پوشش طولانی‌تری را در زمینه توانبخشی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر شاهد باشیم.

جغتایی در پایان گفت: متاسفانه در کشور در حوزه پرداختن به گروه‌های آسیب‌پذیر نتوانستیم از تجربیات جهانی استفاده کنیم، اما امیدواریم در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت سلامت نیوز، زمان انتشار13 مهر  ۱۳۹۴ ،کد مطلب 163542.www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین