پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در استان یزد گفت: متأسفانه باروری ابرها در کشور ایران در این مدت رشد چندانی نداشته است و تجهیزات در این راستا کم و فرسوده هستند.

شعار سالفرید گلکار پیش از ظهر امروز در اولین نشست حفاظت از رودخانه‌ها و منابع آب استان یزد با اشاره به‌ضرورت تلاش هرچه بیشتر در حوزه منابع آبی، گفت: وضعیت جهانی در بحث اقلیم و آب‌وهوا در حال تغییر است و متأسفانه در پی این تغییرات در بعضی از کشورها مانند ایران بر بارش‌های آن‌ها کاسته شده است و سالیان درازی این کمبود بارش‌ها ادامه دارد که باید این کمبودها را مدیریت کنیم.

وی بابیان اینکه افزایش بارش‌ها با استفاده از باروری ابرها سابقه‌ای طولانی دارد، افزود: حدود هشت سال پیش بود که سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد 42 کشور دنیا عملیات باروری ابرها را انجام می‌دهند که در حال حاضر بر اساس آمار سازمان جهان هواشناسی این آمار به 52 کشور افزایش‌یافته است.

رئیس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در استان با اشاره به اینکه قدمت باروری ابرها در کشور ایران به سال 53 بازمی‌گردد، اظهار داشت: باروری ابرها در کشور ایران در این مدت رشد چندانی نداشته است و تجهیزات در این راستا کم و فرسوده هستند، ولی بااین‌وجود بر اساس نتایج به‌دست‌آمده در برخی از مناطق کشور ایران نتایج قابل‌توجهی از باروری ابرها به وجود آمده است.

گلکار در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: باروری ابرها برنامه‌ای برخلاف طبیعت نیست؛ چنان‌که بسیاری از استان‌های کشور از این روش استقبال شدیدی می‌کنند و درگذشته به دلیل اینکه طبیعت کمتر مورد دست‌کاری قرار می‌گرفت، کمتر از این روش استفاده می‌شده است؛ وگرنه باروری ابرها برخلاف طبیعت نیست.

این مقام مسئول هدف از تشکیل مرکز باروری ابرها را تقویت برنامه‌های راهبردی کشور در ارتباط با مدیریت ابرها و منابع آب جوی، استحصال آب از طریق اجرای پروژه‌های بارورسازی ابرها، کسب علوم جدید فناوری بارورسازی دانش ابرها و تعدیل آب‌وهوا به‌منظور کسب استقلال جهت انجام تحقیقات، اجرای عملیات با استفاده از کلیه امکانات فنی و انسانی داخل کشور و پرورش نیروی انسانی متخصص جهت انجام تحقیقات و اجرای عملیات بارورسازی ابرها و تعدیل آب‌وهوا عنوان کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۱۱۰۰۰۷۱۵ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین