پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
در حالی که طبق اطلاعیه سازمان حمایت، پیش فروش خودرو توسط ۷ شرکت فعال در بازار خودرو ممنوع اعلام شده، برخی از این شرکت‌ها همچنان برای پیش فروش و جمع آوری منابع مالی از مردم اقدام می‌کنند و حتی جشنواره فروش نیز برگزار کرده‌اند.

شعارسال : طبق بیانیه سازمان حمایت، پیش‌ فروش خودرو توسط شرکت‌های عظیم خودرو، مفتاح رهنورد، داتیس خودرو، طاها خودرو، شهر خودرو، آداک خودرو و پرشین پارس به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی است.

این در حالی است که هم اکنون برخی از این شرکت‌ها همچنان مشغول پیش فروش خودرو هستند و وعده‌های مختلفی به خریداران می دهند.

در تماس  با یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت عظیم خودرو، مسئول مربوطه با بیان اینکه مجوز پیش فروش خودرو توسط این شرکت، از سوی سازمان حمایت صادر شده است، گفت: مجوز پیش فروش ما بر در و دیوار شرکت نصب شده است.

وی با این وعده که در خرید خودرو از ما سود 10 تا 20 میلیون تومانی خواهید داشت، گفت: برای خرید خودرو هرچه زودتر به نمایندگی مراجعه کنید زیرا الان در شرایط جشنواره و فروش ویژه قرار داریم و ممکن است این شرایط خیلی زود به پایان برسد!

این مسئول فروش حتی از افتتاح یک نمایندگی جدید عظیم خودرو هم خبر داد و گفت: پیش فروش خودرو در نمایندگی‌های دیگر شرکت نیز انجام می شود.

* 7 شرکت متخلف حق پیش فروش ندارند

فعالیت غیرقانونی این شرکت‌ها در حالی ادامه دارد و به فریب مشتریان ادامه می‌دهند که سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در این مورد  گفت: مجوزی برای ادامه پیش‌فروش خودرو توسط این 7 شرکت صادر نشده است، در حال حاضر نیز سایت ثبت سفارش واردات خودرو بسته است و امکان واردات وجود ندارد.

وی افزود: این شرکت‌ها حق پیش فروش خودرو را ندارند ولی با این حال به صورت غیررسمی نسبت به پیش‌فروش اقدام می‌کنند که شکایت‌هایی در این مورد به اتحادیه رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه این شرکت‌ها وعده تحویل خودرو با مدل 2018 را به مشتریان می‌دهند، گفت: اخطارهایی را از طرف اتحادیه به این شرکت‌ها داده‌ایم که در صورت بی‌توجهی به آن، با تخلف آنها برخورد جدی خواهد شد.

* تعلیق 6 ماهه فعالیت متخلفان

مؤتمنی تصریح کرد: طبق بند «هـ» ماده 28 قانون نظام صنفی، اگر یک واحد صنفی ضوابط مربوطه را رعایت نکند، مجازات خواهد شد، به طوری که در مرحله اول، فعالیت شرکت یک هفته تعلیق می‌شود و اگر دوباره به تخلف خود ادامه دهد، اتحادیه می‌تواند فعالیت آن شرکت را تا شش ماه تعلیق کند.

به گفته وی، پیش فروش خودرو توسط شرکت‌هایی امکان‌پذیر است که از وزارت صنعت مجوز داشته باشد، در حالی که هم‌اکنون کلاهبرداری شرکت‌های مذکور محرز است.

وی به مردم توصیه کرد که به تبلیغات شرکت‌های متخلف در پیش فروش خودرو توجهی نکنند و سعی کنند خرید خودرو را به صورت نقدی انجام دهند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تصریح کرد: در حال حاضر کسی صدای مصرف‌کننده را نمی‌شنود، نه سازمان حمایت و نه بخش بازرسی وزارت صنعت، هیچ‌کدام به شکایت مشتریان خودرو رسیدگی نمی‌کنند، در حالی که شکایت‌های زیادی به اتحادیه ارائه شده که مربوط به عدم تحویل خودرو به خریداران است.

 بر اساس این گزارش سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده چندی قبل عملکرد شرکت‌های «عظیم خودرو»، «مفتاح رهنورد»، «داتیس خودرو»، «طاها خودرو»، «شهر خودرو»، «آداک خودرو» و «پرشین پارس» را در پیش‌فروش خودرو به دلیل نداشتن مجوزهای لازم، غیرقانونی اعلام کرد.

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:12 آبان 96، کد خبر: 13960810001450،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین