پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت های دولت است.

شعار سال: علی محمدی احمدی در بیست و هفتمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که پنجشنبه، 11آبان ماه در کارخانه سیمان مارگون تشکیل شد، افزود: حجم سرمایه گذاری‌ بسیار بالایی برای راه اندازی این کارخانه انجام شده است و این ضرورت وجود دارد که مشکلات این کارخانه با همکاری دستگاه های خدمات رسان و متولی حل شود.

وی بیان کرد: در حوزه تامین آب این کارخانه به صورت پایدار و تحقق آبرسانی بلند مدت، همکاری دستگاه های آب منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی لازم است. همچنین در حوزه هزینه آب بهای پرداختی این کارخانه، کاهش هزینه دریافتی توسط آب منطقه ای و شرکت شهرک های صنعتی مورد تاکید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بدهی این کارخانه در حوزه گاز و برق اشاره و خاطرنشان کرد: هدفگذاری لازم برای کمک و زمان دهی به این کارخانه برای پرداخت بدهی معوق گاز و برق انجام خواهد شد.

احمدی بر توسعه جاده دسترسی و مسیر ارتباطی کارخانه تاکید و تصریح کرد: مسیر "پاتاوه به دهدشت" با فعالیت پیمان کار در دست اقدام است و تکمیل این پروژه از اولویت های ما محسوب می شود. همچنین ایجاد یک میدان در روبه روی کارخانه عملیاتی خواهد شد.اصلاح مسیر انتقال برق در مسیر کارخانه نیز اجرایی می شود.

وی با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل کارخانه ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های حمایتی و کمک های فنی و اعتباری برای کمک به کارخانه تحقق خواهد یافت. هدفگذاری ایجاد پایانه حمل و نقل در مجاورت کارخانه با همکاری حمل و نقل و پایانه های استان انجام می شود.حمل و نقل کارخانه سیمان مارگون تقویت می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تلاش برای افزایش تولید و اشتغال در استان تاکید و عنوان کرد : جزیره ای عمل کردن دستگاه ها یک آسیب محسوب می شود و برخی مشکلات را می توان بدون جلسات سنگین و پرهزینه نیز حل کرد.

احمدی بیان کرد: باید ما بعنوان مسئول مشکلات مردم را حل کنیم و یکی از مواردی که می تواند در رفع مشکلات مردم موثر باشد اینست که موانع واحدهای صنعتی و تولیدی رفع و شرایط را برای آنها تسهیل شود تا با فعال شدن بتوانند اشتغالزایی برای جوانان ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: مصوبات جلسات همچون قانون برای مدیران دستگاه های اجرایی قابل اجرا هستند و مدیرانی موظف به اجرایی کردن مصوبات می باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال سال اقتصادی مقاومتی است باید همکاری کنیم تا صنعت، تولید و بازار رونق بگیرد، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی نباید جزیره‌ای عمل کنند، هدف ما در اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است و باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهیم.

همچنین داریوش دیودیده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری کارخانه سیمان مارگون 280 میلیارد تومان بوده که از این میزان 22دلار ارزی و 200 میلیارد تومان ریالی بوده است.

وی افزود: 180میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک سپه بعنوان بانک عامل به این واحد صنعتی پرداخت شده است.

دیودیده بیان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه در سال 89 آغاز شده و در سال 95 به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان مارگون دو میلیارد و 700 میلیون تومان بابت بهاء برق و دو میلیارد و 700 میلیون تومان بابت گاز بهاء مصرفی بدهکار است.

دیودیده اضافه کرد: نبود انبار ذخیره و دپو در بنادر بوشهر و امام، تامین آب، راه ارتباطی، حمل و نقل، نبود پایانه حمل و نقل در مجاورت کارخانه، نبود ماشین آلات حمل سیمان به بازارهای هدف برای صادرات و مسایل زیست محیطی از دیگر مشکلات و موانع این واحد صنعتی هستند.

در این نشست ضمن بررسی وضعیت موانع کارخانه سیمان مارگون تصمیماتی برای رفع موانع این واحد صنعتی اتخاذ و مصوب شد که از سوی دستگاه های اجرایی، استانداری و سرمایه گذار عملی شوند.

میزان تولید روزانه و سالانه کارخانه سیمان مارگون بعنوان تنها طرح سرمایه گذاری خارجی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب 3300 و یک میلیون تن با اشتغالزایی مستقیم بیش از 300 نفر و غیر مستقیم حدود 700 نفر است که سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

بخش مارگون در 50 کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.












شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 11 آبان 96، کد مطلب: 968-1284-5: www.yasouj.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین