پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز یکی از لازمه‌های هر گردان لب‌تا‌پ‌های جنگی است و شاهدیم که تکفیری‌ها در منطقه از تجهیزات سایبری استفاده می‌کنند.

شعارسال: سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل صبح امروز در همایش پدافند غیر عامل با بیان اینکه تقریباً همه کشور‌ها یک ارتش حداقلی‌و یک ترکیب مردم و ارتش حداکثری دارند و انسجام درونی برای دفاع از کشور‌ها ایجاد شده است گفت: یکی از استراتژی‌های دشمن علیه ملت‌ها جدا کردن مردم از ارتش است.

وی اظهار داشت: اینکه سهم دفاع غیر عامل و عامل چقدر است بستگی به تراز دشمن دارد، لذا اگر تهدیدات ما ناهمطراز باشد سهم و نقش پدافند غیر عامل بسیار با اهمیت و با ارزش است.

جلالی تهدیدات موثر علیه ایران را دارای دو مولفه اساسی نیروی انسانی و تجهیزات خواند و گفت: مولفه نیروی انسانی روسای جمهور و فرماندهان دشمن و تغییر استراتژی‌ها و دکترین‌های آنان علیه ما است، مانند تغییر پادشاه عربستان.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل مولفه تجهیزات را سلاح‌ها و سامانه‌های نظامی دشمن عنوان کرد و گفت: ما با تهدیدات متغییر روبرو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید توان و تجهیزاتشان متناسب با توان دشمن تغییر کند و با سلاح‌های ۵۰ سال پیش نمی‌توان با دشمن مقابله کرد تصریح کرد: با انقلابی از هوشمند سازی زیرساخت‌ها مواجه شده ایم، دنیا فضای فیزیکی جنگ را در فضای سایبر ادغام کرده است و ناخواسته بخشی از جنگ ما به سمت فضای سایبر به عنوان بعد پنجم می‌رود.

جلالی با بیان اینکه در آینده نزدیک با ارتش‌های سایبری و جنگ سایبری نظامی مواجه خواهیم بود گفت: ما باید این فضا را بشناسیم و زیرساخت‌های زیادی نیاز داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید زیرساختهای دفاع و آفند سایبری را در سپاه و ارتش داشته باشیم و ایجاد قدرت پاسخگویی سایبری در سیاست‌های نظام هم تصویب شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید همیشه در لبه تکنولوژی و فناوری باشند اظهار داشت: آمریکایی‌ها محیط سایبری نظامی خود را از محیط سایبری عمومی کاملا جدا کرده اند تا امنیت شان حفظ شود.

جلالی در پایان گفت: امروز یکی از لازمه‌های هر گردان لب‌تا‌پ‌های جنگی است و شاهدیم که تکفیری‌ها در منطقه از تجهیزات سایبری استفاده می‌کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 14 آبان 1396 ، کدخبر: 644335 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین