پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: پروژه آزادراه تهران-شمال سبب صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیارد‌تومانی سوخت در سال می‌شود‌.

شعار سالمنوچهر خواجه‌دلویی در پنجمین جلسه شورای فنی استانداری البرز که صبح امروز در محل آغاز ساخت پروژه تهران-شمال برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از آزادراه تهران-شمال در حوزه پوششی استان البرز است و پروژه ساخت آزادراه تهران-شمال به صورت 50 درصد مشترک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه آزادراه تهران-شمال 4 قطعه اصلی دارد، بیان کرد: قطعه 4 پروژه در سال 94 به بهره‌برداری رسید که هم اکنون از چالوس تا مرزن‌آباد زیر بار ترافیکی است.

معاون بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین بخش پروژه قطعه یک به طول 64 کیلومتر از تهران تا شهرستانک است، افزود: با احداث آزادراهتهران-شمال و اینکه جاده چالوس پیچ‌های بسیار سخت دارد زمان و سوخت وسایل نقلیه ترددی کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه احداث قطعه یک پروژه تهران-شمال 2400میلیارد تومان است، اضافه کرد: پیمانکار قطعه دو از ابتدای شهرستانک تا پل زنگوله انتخاب شده و تونل البرز به طول 6 هزار و 400 متر در قطعه دو است که عمده کارحفاری آن انجام شد.

خواجه دلویی با بیان اینکه مناقصه‌های تونل غربی با استفاده TBMدر حال انجام است، عنوان کرد: قطعه 3 با فاینانس ایرانی و خارجی تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود و 33 کیلومتر از قطعه اول تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 22 درصد قطعه اول پروژه تهران-شمال در استان البرز قرار دارد، تصریح کرد: در سال 94 با برآوردهای انجام شده با تکمیل پروژه تهران-شمال 700 میلیارد تومان سوخت در سال صرفه جویی می‌شود.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه چهار هزار و 150 نفر نیروی انسانی در این پروژه مشغول کار هستند، گفت: 11 شرکت مشاور در آزادراه تهران-شمال فعال بوده که تنها یک شرکت چینی در این پروژه مشغول کار است.

وی ادامه داد: 50 درصد مسیر پروژه قطعه اول آزادراه تهران-شمال تونل است و تعداد پل‌های قطعه یک، 25 عدد و قطعه دو، 27 عدد است که بزرگترین پلمنطقه سهبه طول 300 متر است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14 آبان 96، کدمطلب:1565514، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین