پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
فوق تخصص مغز و اعصاب اطفال پبش بینی کرد که بین یک تا یک و نیم درصد جامعه به صرع مبتلا هستند و در نتیجه حدود 700 هزار نفر دچار این بیماری هستند.

شعار سال: فوقتخصصمغزو اعصاب اطفال پبش بینی کرد که بین یک تا یک و نیم درصد جامعه بهصرعمبتلا هستند و در نتیجه حدود 700 هزار نفر دچار این بیماری هستند.

غلامرضا زمانی در سی و یکمین همایش انجمن صرع ایران با موضوعبایدهاو نبایدهای صرع در مدرسه، اظهار کرد که بیماری صرع را می توان کنترل کرد تا افراد مبتلا به بیماری بتوانند زندگی راحتی داشته باشند.

وی در ارتباط با بیماریصرعاظهار کرد: صرع پدیده شایعی است که تعدادی از این بیماران در میان قشر دانش‌آموزان بوده، لذا توجه اولیای مدرسه به این بیماری حائز اهمیت است.

زمانی با اشاره به این کهصرعهمچون سایر بیماری‌ هابایدهاو نبایدهایی دارد، گفت: بسیاری از این نبایدها نگاهی نادرست است و باید با آموزش و ارتقای آگاهی مردم اصلاح شود، چرا که این مسئله محدودیت‌ های غیرضروری برای بیماران ایجاد می‌ کند.

فوقتخصصمغزو اعصاب اطفال با اشاره به این که مربیان آموزشی لازم است بابایدهاو نبایدهایصرعآشنا شوند، اظهار کرد که این مسئله برای معلمین و مراقبان بهداشت در مدارس بیشتر اهمیت دارد، چرا که کودکان ممکن است در مدرسه دچار حملات صرع شوند و اقدامات به جا و به موقع معلمین در این راستا می‌تواند پیشگیرانه باشد.

زمانی با اشاره به این کهصرعمجموعه تشنجاتی است که تمایل به تکرار شدن دارد، افزود: برخی از انواع صرع علت ژنتیک داشته و در واقع ژن سبب انتقال بیماری به فرد شده است. در برخی دیگر نیز، اشکالات ساختاریمغزبه دلیل بیماری ‌های زمینه‌ای علت بروز تشنج و صرع است.

وی تصریح کرد: بیشتر آموزش‌ ها در جهت کمک به دانش‌آموزان مبتلا بهصرعدر زمینه مبتلایان ژنتیکی صرع بوده که فرد فیزیک سالم داشته و تفاوتی با سایر افراد ندارد، ولی افرادی که به دلیل مشکلات ساختاریمغزدچار صرع می‌شوند، اکثراً فیزیک بدن و یا ذهن آنها با مشکلاتی مواجه است، بنابراین این افراد کمتر در مدارس عادی همگام با سایر دانش‌آموزان تحصیل می‌ کنند.

فوقتخصصمغزو اعصاب اطفال گفت: از چند سال پیش توجه به این مسئله مدنظر قرار گرفته تا جایی که لازم است موضوع آشنایی باصرعدر کتب درسی گنجانده شود.

سی و یکمین همایش انجمن با موضوعبایدهاو نبایدهایصرعدر مدرسه، امروز (5 دی‌ ماه) با حضور معلمان و مربیان در سالن اشراق تهران برگزار شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزامه ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:1715167 ، www.roozame.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین