پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اهمیت و نقش خانواده در زندگی کودکان، گفت: سپردن کودکان به عنوان فرزندخوانده و قیم موقت مهمترین سیاست سازمان در حوزه کودکان بهزیستی است که در صورت برخورداری خانواده های متقاضی از شرایط قانونی حمایت هایی از آنها نیز از سوی سازمان صورت می‌گیرد.

شعار سالمدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اهمیت و نقش خانواده در زندگی کودکان، گفت: سپردن کودکان به عنوان فرزندخوانده و قیم موقت مهمترین سیاست سازمان در حوزه کودکان بهزیستی است که در صورت برخورداری خانواده های متقاضی از شرایط قانونی حمایت هایی از آنها نیز از سوی سازمان صورت می‌گیرد.

علی‌رضا ایزدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنااظهار کرد: بهزیستی استان جدا از سپردن کودکان به‌عنوان فرزند خوانده براساس قوانین از سپردن کودکان یتیم و بی‌سرپرست به بستگان درجه یک و اقوام آنها استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه یارانه‌هایی در همین راستا به بستگان آنها تعلق می‌گیرد تصریح کرد: حضور کودکان در خانواده و در کنار بستگان سبب می‌شود که از کانون گرم خانواده بهره‌مند شوند و لذا در صورت وجود شرایط لازم، حضور کودکان در کنار بستگان را به ماندن در مراکز شبانه‌روزی ترجیح داده و از آن حمایت می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه در پایان سال گذشته 174 کودک در مراکز شبانه‌روری بهزیستی استان نگهداری می‌شد، افزود: در همین راستا با توجه به سیاست‌های سازمان بهزیستی و سپردن کودکان به‌عنوان فرزندخوانده، قیم موقت و بستگان نزدیک تعداد این کودکان به کمتر از 150 نفر رسید.

وی با بیان اینکه خانواده در رشد جسمی، عاطفی و اجتماعی کودکان به ویژه در سنین پایین نقش اساسی دارد خاطرنشان کرد: برخورداری کودکان از کانون خانواده مناسب در ارتقاء رشد روانی و اجتماعی آنها بسیار موثر است، ضمن اینکه حمایت و پشتیانی روانی و عاطفی به ویژه در سال‌های آغازین زندگی که تجربه‌های اولیه کودک در حال شکل‌گیری است بسیار مهم و اساسی است.

ایزدپور با اشاره به حمایت‌های مالی از کودکان و هزینه‌های این سازمان در حوزه کودکان بهزیستی گفت: بهزیستی استان یارانه‌ای به این مهم اختصاص داده که رقم آن برای کودکان مراکز شبانه‌روزی 300 هزار تومان و برای کودکان یارانه‌بگیر 240 هزار تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان از برنامه‌ریزی این سازمان برای تقویت بیشتر مبانی خانواده و گسترش طرح مددکاری اجتماعی برای خانواده‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: بهزیستی در همین راستا با برگزاری همایش‌ها و گسترش آموزش‌های عمومی می‌کوشد بیش از پیش به افزایش سلامت روانی و قوام خانواده کمک کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 16 آبان 96، کدمطلب:96081609587، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین