پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با اشاره به موسم عظیم اربعین، گفت: اربعین مانور عظیم محبان اهل بیت(ع) در جهان است که این برنامه مهم باید تقویت شود.

شعار سال: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در آخرین درس خارج خود قبل از دهه صفر با گرامیداشت 13 آبان، گفت: 13 آبان روزی بسیار مهم و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: سوم آبان روزی بود که حضرت امام در سال 43 درباره کاپیتولاسیون صحبت کردند که ذلت عظیمی بود، آمریکایی ها با این قرارداد افراد تبعه خود را در ایران مأمون کرده بودند و حق اعتراضی وجود نداشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت امام در چنین شرایط حساسی فرمودند کسی که فریاد نکشد گناهکار و معصیتکار است، امام راحل با قاطعیت سخنرانی کردند، بعد از سخنرانی ایشان در سوم آبان، امام راحل را در 13 آبان تبعید کردند.

وی ادامه داد: حکومت پهلوی چون از حضرت امام هراس داشت به بهانه این که وجود ایشان در ایران سبب ایجاد مشکل می شود بنیانگذار انقلاب اسلامی را به ترکیه تبعید کرد تا به زعم خود فرمایشات امام اثرگذار نباشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تسخیر لانه جاسوسی را از دیگر جریانات اتفاق افتاده در 13 آبان دانست و ابراز داشت: روز 13 آبان بسیار اهمیت دارد و روز مبارزه با استکبار و پی بردن به جریان های انقلاب و شناخت دشمنان و مستکبران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موسم عظیم اربعین عنوان کرد: اربعین مانور عظیم محبان اهل بیت(ع) در جهان است که میلیون ها انسان از سراسر جهان برای ارادت به امام حسین(ع) در کربلا و پیاده روی اربعین حضور پیدا می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برنامه اربعین بسیار مهم است و همواره باید تقویت شود، پرچم کربلا همیشه باید در اهتزاز باشد تا همه از هدایت آن بهره مند باشند، کسانی که زائر اربعین هستند توفیق بسیاری دارند و امیدواریم که ما را هم دعا کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار 16 آبان 96، کد مطلب: ۵۳۶۷۳۸، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هما
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
ان شالله که این مانور همراه با حسن فعلی و مخصوصا فاعلی باشه.الف م
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین