پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی از شناسایی و جمع آوری ۷۶۰ رقم انار در ایران خبر داد.

شعارسال: محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: مجلس در برنامه ششم توسعه، اختصاص ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور به کشت گونه های مثمر و دارویی را مصوب کرد که در تلاش هستیم با همکاری مردم در اراضی مستثنیات که بازدهی مطلوبی ندارند به کشت گیاهان مثمر بپردازیم.

وی افزود: در این زمینه تسهیلات ارزان قیمت و درازمدت به شهرستان ها ابلاغ می شود که باید باغداران و کشاورزان طرح های خود را تهیه و ارائه کنند تا به بانک های عامل معرفی شوند.

طهماسبی با بیان اینکه ۷۶۰ رقم انار در ایران شناسایی و جمع آوری شده است، گفت: شهرستان بهشهر از لحاظ اقلیمی بسیار مستعد احداث باغ و پرورش انار است و باید از این پتانسیل و ظرفیت کمال استفاده را کرد که به همین منظور مسئولان شهرستان بهشهر باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه صنایع تبدیلی انار باشند زیرا با تهیه فرآورده های با کیفیت می توان این محصولات را به استان های دیگر و حتی کشورهای مختلف صادرات کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر در شهرک‌های صنعتی هر شهرستانی زمینی برای احداث صنایع تبدیلی وجود نداشته باشد وزارت جهاد کشاورزی هیچ محدودیتی برای واگذاری زمین به منظور احداث صنایع تبدیلی ندارد و فقط باید سرمایه گذار در این زمینه متقاضی باشد.

وی با اشاره به اینکه احداث گلخانه، استخر، صنایع تبدیلی و هر گونه فعالیت‌های کشاورزی تغییر کاربری محسوب نمی شود ، افزود:اکنون هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین در این زمینه وجود ندارد که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست واردات موز در ازای صادرات سیب بیان کرد: براین اساس سال گذشته ۳۵۳ هزار تن سیب از ایران صادر شد که اگر این صادرات انجام نمی شد ۱۵۰ هزار تن سیب در سردخانه های کشور باقی می ماند.

طهماسبی با بیان اینکه سالانه ۵ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می شود، افزود: از مجموع سالانه پنج میلیون تن مرکبات، دو میلیون تن آن پرتقال ، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سیب و ۳۰۰ هزار تن کیوی در کشور تولید می شود که می توان مازاد نیاز کشور را صادر کرد.

به گفته وی در زمینه صادرات محصولات باغی و کشاورزی باید بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و ناوگان حمل و نقل فعال شوند.

طهماسبی در پایان تصریح کرد: در زمینه آموزش باغداری انار اشرف، وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا کلاس های آموزشی و عملی با حضور متخصصان پرورش انار، تغذیه، آفت و هرس درخت را برای متقاضیان احداث باغ انار در بهشهر برگزار کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 13آبان1396 ، کدخبر: 6308577: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین