پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
بیژنی با بیان اینکه نیمی از معاملات سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران متعلق به سرمایه گذارانی از کشور آلمان است، گفت: تا به امروز یک هزار کد معاملاتی برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است.

شعارسال : جانشین رییس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی  با بیان اینکه صدور کدهای معاملاتی برای سرمایه گذاران خارجی به یک هزار کد معاملاتی رسیده گفت: نیمی از سرمایه گذاران خارجی بازار سرمایه را آلمانی ها تشکیل می دهند.

بهادر بیژنی با اشاره به روند مناسب پذیرش سرمایه گذاران خارجی در هر ماه شمسی گفت: مجموع سرمایه گذاری های صورت گرفته در بازار سرمایه ایران پس از برجام تا کنون 4 برابر شده است.

مدیر جذب سرمایه گذاری های خارجی سازمان بورس با بیان اینکه نیمی از ارزش معاملات صورت گرفته در بازار سرمایه ایران متعلق به سرمایه گذاران آلمانی است ، عنوان کرد: این موضوع نشان دهنده توجه و علاقه خاص سرمایه گذاران این کشور بوده و این در حالی است که سازمان بورس با نهاد ناظر مالی بورس آلمان (BAFIN) موافت نامه هایی به منظور همکاری های مشترک و ایجاد اطمینان خاطری بیشتر برای سرمایه گذاران را نیز طی ماههای اخیر کمنعقد کرده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران اروپایی بویژه آلمان ها ارزش بازار سرمایه ایران را درک کرده وبه ظرفیت های آن پی برده‌اند ، تصریح کرد: سایر کشورهای آلمانی زبان از جمله سرمایه گذاران کشور سوییس نیز و پس از سرمایه گذارانی از برخی کشور های همسایه ایران در میان سرمایه گذاران خارجی فعال در بازار سرمایه کشور قرار دارند.

بیژنی از حضور پر رنگ ایران در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (آیسکو) نیز خبر داد و گفت: به زودی پرونده ایران برای نخستین بار پس از تحریم های هسته‌ای در سال های گذشته، از حالت پیوسته به حالت عادی در این کمیسیون تبدیل خواهد شد.

این مقام مسئول روند حضور سرمایه گذاران خارجی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برخی از این سرمایه گذاران به دنبال دستیابی به سهمی از ارزش بازار سهم در صنعت یا گروه ناشر مورد نظر بوده و برخی دیگر نیز با هدف دستیابی به سهام در بازار سرمایه اقدام به سرمایه گذاری در بورس می کنند.

 ارزش معاملات سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران بنا بر آمارها و گزارش های بورس تهران از دو هزار میلیارد تومان فراتر نمی رود.

 

شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:17 آبان 96، کد خبر: 13960817000608،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین