پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۴۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
سخنگوی فراکسیون امید، اظهار داشت: کسانی برای عدم انتشار لیست اعضای فراکسیون امید فشار می آورند که می‌خواهند در حوزه انتخابیشان به نام امید از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنند، ولی در مجلس همراه فراکسیون امید نباشند. شاید فشارهایی از این ناحیه وارد باشد.

شعارسال:سخنگوی فراکسیون امید، اظهار داشت: کسانی برای عدم انتشار لیست اعضای فراکسیون امید فشار می آورند که می‌خواهند در حوزه انتخابیشان به نام امید از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنند، ولی در مجلس همراه فراکسیون امید نباشند. شاید فشارهایی از این ناحیه وارد باشد.

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید ، در خصوص چرایی عدم انتشار اسامی اعضای فراکسیون امید، گفت: از مصوبات شورای مرکزی فراکسیون است که اسامی اعضا منتشر شود. کسی قاعدتا نمی‌تواند مصوبه را نادیده بگیرد و یا آن را لغو کند اما تا الان این مصوبه اجرایی نشده است. چرایی آن را من نیز نمی‌دانم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اتفاق نظری میان اعضای فراکسیون امید مبنی بر انتشار لیست وجود دارد خاطرنشان کرد: شورای مرکزی از اعضای فراکسیون امید هستند؛ باید با دبیرخانه تماس بگیرید و بپرسید که چرا این مصوبه اجرایی نمی‌شود.

پارسایی در خصوص اینکه آیا فشاری برای عدم انتشار لیست وجود دارد؟ تاکید کرد: نباید فشاری وجود داشته باشد؛ یک نماینده، یا عضو فراکسیون امید هست یا نیست. شاید کسانی برای عدم انتشار لیست اعضای فراکسیون امید فشار می آورند که می‌خواهند در حوزه انتخابیشان به نام امید از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنند، ولی در مجلس همراه فراکسیون امید نباشند. شاید فشارهایی از این ناحیه وارد باشد.

وی خاطرنشان کرد: با انتشار این لیست کسانیکه با نام امید به مجلس راه یافتند اما در مجلس راه دیگری را در پیش گرفتند، سرمایه اجتماعی خود را از دست می دهند.

پارسایی افزود: نظر شخصی من این است که باید شفاف عمل شود و یک فراکسیون سیاسی چیز پنهانی ندارد و باید اعضا و موضع‌گیری‌هایش در مسایل مختلف شفاف باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی که به عدم شفافیت فراکسیون امید در اعلام نظر نسبت به غلامی وزیر علوم اشاره داشت، گفت: در خصوص آقای غلامی تصمیم گرفته شد که هر کسی خودش تصمیم بگیرد. اما اگر قرار باشد در همه مسایل هرکسی خودش تصمیم بگیرد و آزادی بدهیم و افراد بتوانند به صورت انفرادی تصمیم بگیرند دیگر فراکسیون جایگاهی ندارد.

پارسایی تاکید کرد: معتقدم که باید تصمیمات سیاسی، تصمیم فراکسیونی باشد وتشتت و پراکندگی در تصمیم گیری‌ها وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری فراکسیون امید به منظور افزایش انسجام، یادآور شد: با انتخاب هیات رئیسه جدید بنا بر این بود که کمیته‌ها فعال شوند و به واقع خروجی خوبی از فراکسیون در تمام حوزه ها داشته باشیم و امیدواریم که این موضوع محقق شود. فراکسیون امید در برخی موارد مانند انتخاب دو نفر از اعضای فراکسیون به عنوان عضو کمیسیون ماده 10 احزاب که رسانه ها و احزاب با آن سر و کار دارند، خوب عمل کرد. حضور افرادی از فراکسیون امید در در هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر که تایید صلاحیت ها از این دریچه گذشت، هم از عملکردهای خوب فراکسیون امید است. اما در مواردی معتقدیم که باید فراکسیون شفافتر و منسجمتر عمل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین ،تاریخ انتشار17 آبان 96، کدخبر: 144762، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین