پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب باوفای ایشان، حسینیه امام خمینی (ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.
شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است، اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با تبیین مفهوم «نصرت، ولی خدا» آنرا عبارتی عمیق و برجسته خواند و گفت: در پناه نصرت، ولی خداست که ایمان و تقوای الهی ظهور و بروز می‌یابد.

وی زیارت اربعین را اوج محبت مردم به، ولی خدا دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین تمدن‌ساز و تجلی محبت و ایمان مردم و موجب اقتدار حق است.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین خاطرنشان کرد: فرهنگ پیاده‌روی اربعین باید در همه شئون زندگی و تولیدات فرهنگی جامعه ما تجلی یابد.

در این مراسم، آقای میثم مطیعی نیز به مرثیه خوانی و نوحه‌سرایی پرداخت.

در پایان این مراسم دانشجویان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه کردند.








مسیر طی‌شده انقلاب، نشانه‌هایی امیدبخش را نشان می‌دهد

رهبر انقلاب : راه خدا امیدبخش است اما هموار نیست؛ در این راه ثابت قدم باشید و استقامت کنید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، متن سخنرانی رهبر انقلاب به این شرح است:
من در برنامه امروز عرایضی ندارم؛ الحمدلله استفاده کردید، همه شنیدید، من هم مثل شما شنیدم و بهره بردم. به‌هرحال این دیدارها، این اجتماعات، این یادآوری‌ها من و شما را بایستی در راهی که در پیش داریم تقویت کند. عزم ما را ثابت کند، ثاقب کند.

در دعا می خوانید اللّهمّ ارزُقنی علماً واسعاً و عزماً ثاقباً... عزم و اراده محکم و پایدار داشته باشیم در این راه. راه، راه درستی است؛ هدف، هدف بسیار والایی است و اقدام جوان‌های امروز، مردم امروز، برادران و خواهران ما، در حرکت در این راهِ مبارک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، ان‌شاءالله حرکت محبوبِ الهی است، مرضیِّ الهی است؛ منتها آنچه مهم است و همه‌مان باید در نظر داشته باشیم، ثبات در این راه است؛ ثبات در این راه!

در دو جای قرآن «استقم» دارد؛ استقامت کردن یعنی ثبات ورزیدن در این راه و تحت تأثیر عوامل گوناگون قرار نگرفتن. راه، راه همواری نیست؛ راه خدا، راه تلاش در راه خدا، راه اقامه حق و عدل، راه رسیدن به تمدّن اسلامی و نظام حقیقی اسلامی و جامعه اسلامی، راه دشواری است؛ راهی است که پیغمبران در این راه به زحمت حرکت کردند و پیش رفتند.

امروز بحمدالله ملّت ایران وقتی به پشت سر خود نگاه می کند، موفّقیّت‌های فراوانی را می‌بیند. پیشِ‌رو هم همین‌جور؛ پیشِ‌رو هم کاملاً امیدبخش و خوش‌عاقبت است؛ در این هیچ تردیدی نیست. منتها راه، راهِ همواری نیست؛ راه پرپیچ و خمی است، راه پرفراز و نشیبی است، راهی است که بعضی‌ها ممکن است در این راه به‌خاطر برخورد با عوامل نامساعد، از عزم و اراده‌شان کاسته بشود؛ سعی‌تان این باشد که از عزم و اراده‌تان در این راه کاسته نشود. روزبه‌روز ان‌شاءالله ثابت‌قدم‌تر بشوید.
والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ 18 آبان 96، کد مطلب: 1890920: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین