پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
استاندار هرمزگان در آئین معرفی جزیره قشم به‌عنوان اولین مرکز گردشگری حلال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مبانی دینی و قرآنی گردشگری حلال، اظهار کرد: گردشگری حلال به معنای رسیدن به استاندارد اسلامی در این عرصه است و باید محیط متناسب و لوازم موردنیاز این کار را فراهم کنیم.

شعارسال: فریدون همتی با بیان این‌که گردشگری حلال از معروف‌های برجسته اسلامی است، گفت: تمامی آحاد جامعه و علاقه‌مندان گردشگری را باید با این نوع از گردشگری آشنا کنیم و با این نوع گردشگری عدالت در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری نیز برقرار می‌شود. 

وی ادامه داد: امروز کشورهای اسلامی به این باور و یقین رسیده‌اند که حلال بودن محصولات و موارد مختلف برای جسم و روح انسان بهترین است.

استاندار هرمزگان با بیان این‌که هشت کشور اسلامی در چرخه گردشگری حلال قرار دارند، تصریح کرد: درآمدهای حاصل از این گردشگری 151 میلیارد دلار بوده که تنها سه در صد این بازار سهم ایران است و باید تلاش کنیم این سهم افزایش یابد.

همتی بیان کرد: معرفی جزیره قشم به‌عنوان اولین مرکز گردشگری حلال در ایران سرآغاز خوبی است تا این نوع از گردشگری در کشور توسعه یابد و بتوانیم در این شبکه اقتصادی سهم بیشتری داشته باشیم و نقش فعالی در این زمینه ایفا کنیم.

وی ظرفیت‌های گردشگری سرزمین اصلی و جزایر هرمزگان را منحصربه‌فرد دانست و اضافه کرد: ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان به‌خوبی معرفی نشده است که باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با همکاری مناطق آزاد هرمزگان برنامه مشترکی جهت دسترسی آسان آحاد مختلف مردم به امکانات و تسهیل گردشگری در هرمزگان فراهم شود تا همه به هرمزگان سفر کرده و این سرزمین زیبا را ببینند.

وی گفت: هرمزگان می‌تواند به الگویی استاندارد در زمینه گردشگری تبدیل شود و این استان می‌تواند نقش ممتازی برای افزایش سهم ایران در شبکه گردشگری حلال ایفا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 18 آبان 96، کد خبر: 9608181054، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین