پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
سطح حمايت دستگاه هاي دولتي از سهم 3 درصدي بکار گيري معلولان قابل قبول نيست و برخي دستگاه ها در اين زمينه کوتاهي مي‌کنند.

شعار سالسطح حمايت دستگاه هاي دولتي از سهم 3 درصدي بکار گيري معلولان قابل قبول نيست و برخي دستگاه ها در اين زمينه کوتاهي مي‌کنند.

وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي در حاشيه آيين گشايش مرکز نگهداري معلولان ذهني زير 14 سال هشترود و بازديد از مرکز اورژانس اجتماعي 123 اين شهرستان درجمع خبرنگاران گفت : دولت براي اشتغال معلولان در زمينه آموزش فني حرفه اي متناسب با وضعيت فيزيکي آنان ونيز استفاده معلولان از حق بيمه کارفرمايي تلاش مي کند.
علي ربيعي با اشاره به اين که توسعه مراکز نگهداري از معلولان نيازمند سياست هاي اصلي دولت است، افزود : در نظر است نگهداري از معلولان به منظور تسهيل خدمات دهي به بخش خصوصي واگذارشود.
به گفته وي دولت در نظر دارد تا به خانواده هايي که توان نگهداري معلولان در خانه را دارند هزينه نگهداري پرداخت کند.
او يکي ديگر از راه هاي کمک به معلولان را پرداخت وام هاي اشتغال اعلام کرد وگفت : دولت در 3سال اخير 5000ميليارد تومان در قالب وام قرض الحسنه و بهزيستي به اين بخش کمک کرده است.
ربيعي افزود : صندوق کار آفريني با همکاري سازمان بهزيستي در نظر دارد که تعدادي از افراد معلولان را براي دريافت وام به دولت معرفي کنند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به نهايي شدن آئين نامه طرح ايجاد اشتغال روستايي و شهرهاي زير 10 هزار نفر در کميسيون اقتصادي، گفت: اين در حالي است که باز اولويت پرداخت تسهيلات براي حمايت از اشتغالزايي با توانجويان است.
بنا به اين گزارش در سفر وزير تعاون ،کار و رفاه اجتماعي به آذر بايجان شرقي كلنگ ساخت درمانگاه تامين اجتماعي بستان آباد به زمين زده شد .
علي ربيعي در آيين کلنگ زني اين درمانگاه در جمع اهالي بستان آباد
گفت : اين اطمينان را به مردم بستان آباد مي دهم که با تامين شرايط لازم شاهد پيشرفت و رشد همه جانبه اين شهرستان خواهيم بود.
وي همچنين با اشاره به اين که سازمان تامين اجتماعي به رغم تمامي مسائل و مشکلات همچنان يک سازمان پويا و بيدار است،ياد آورشد: اين سازمان با آنکه در بخش درمان با اجراي طرح تحول سلامت هزينه هاي بالايي را متحمل شده ولي متاسفانه مورد بي مهري هاي زيادي قرار گرفته است؛ اما ما زخم زبان ها را تحمل کرده و به کار خود ادامه مي دهيم.
*سالانه 20 هزار نفر در آذربايجان شرقي وارد بازار کار مي‌شوند
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همچنين درنشست مشترک کارگروه اشتغال و حل مشکلات و موانع بر سر راه اشتغال آذربايجان شرقي و تشکل‌هاي کارفرمايي با اعلام اين که در آذربايجان شرقي سالانه 20 هزار نفر وارد بازارکار مي‌شوند ، افزود :اين استان ظرفيت دوبرابري اين آمار را دارد .
علي ربيعي تاکيد کرد: براي افزايش سهم اشتغال نبايد به آب و خاک فشار آورد و تصميم‌گيري براي ايجاد اشتغال بايد درست باشد.
وي همچنين با اشاره به اين‌که سن بازنشستگي امروزه به 45 سال رسيده است، گفت : متاسفانه به سمت بدهي‌هاي انباشته در صندوق‌ها حرکت کرده‌ايم و اين موضوع نياز به بررسي دارد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد: در 5 ماهه‌ نخست سال، 7008 بيمه شده‌ جديد ثبت شده است .
مجيد خدابخش استاندار آذربايجان شرقي نيز در اين نشست تشکل‌هاي کارفرمايي و نيکوکاران بهزيستي را اصلي‌ترين بخش اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال دانست و گفت: با حفظ قوانين، دستورالعمل‌‌ها، ورويه‌هاي فعلي نمي‌توان مساله‌ اشتغال را در جامعه حل کرد و مي‌توان گفت که توليد و اشتغال با ساز و کار موجود کشور ميسر نيست.
وي افزود: اگر بيکاري به عنوان تهديد اصلي در جامعه مطرح مي‌شود، بايد در اين شرايط وضعيت فوق‌العاده در کشور اعلام شود و به دنبال آن ساز و کارهاي اجرايي کشور تغيير کند.
در ادامه مسعود پزشکيان نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ضرورت تلاش جمعي براي رفع هر گونه بحران گفت: اگر قرار است اشتغال ايجاد شود و صنعت و توليد رونق يابد بايد هر روز ، هر ساعت و هر لحظه به اين موضوع بيانديشيم و راه حل پيدا کنيم.
محمدحسين فرهنگي نماينده ديگر مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس نيز با اشاره به ساخت بيمارستان 320 تختخوابي گفت: ساخت اين بيمارستان 5 سال به بهانه زمين به تعويق افتاده بودو اکنون نيز به دليل فاينانس به تاخير افتاده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه اطلاعات ، تاریخ انتشار 17 آبان 96، کدمطلب:26863، www.ettelaat.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین