پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
سازمان بین‌المللی «پزشکان بدون مرز» اعلام کرد که ائتلاف سعودی ۳ روز است که به هواپیماهای آن اجازه ورود به یمن را نمی‌دهد.

شعارسال: سازمان پزشکان بدور مرز، روز گذشته اعلام کرد، ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی از 3 روز پیش از ورود هواپیماهای‌مان به یمن جلوگیری می‌کند.

این سازمان اجازه فوری به هوپیماهایش برای ورود به یمن جهت ارائه کمک‌های انسانی به نیازمندان را خواستار شد.

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای متذکر شد، اقدام ائتلاف سعودی به بستن گذرگاه‌ها و مرزهای یمن با اصول بی‌طرفی که متضمن رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به دست نیازمندان و ورود تیم‌های امدادرسانی به این کشور است، تناقض دارد.  

«جاستین آرمسترونگ» رئیس تیم اعزامی سازمان پزشکان بدون مرز به یمن در این بیانیه افزود: «به‌رغم تلاش‌های مستمر برای دستیابی به اجازه ورود هواپیماهای‌مان به یمن، که از جیبوتی عازم می‌‌شوند، ولی این ائتلاف تاکنون اجازه نداده است.»

آرمسترونگ درباره تاثیرات ملموس بسته‌شدن تمامی گذرگاه‌های یمنی بر زنان و مردان و کودکان هشدار داد و گفت که چنین اقدامی جان هزاران نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ چرا که اقتصاد فروپاشیده یمن وخیم‌تر شده است.

طبق این بیانیه، سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز، در 13 بیمارستان و مرکز درمانی در یمن فعالیت می‌کند و بیش از 18 بیمارستان یا مرکز درمانی در 11 استان یمن را تحت حمایت خود دارد.

جنایت سعودی در یمن
عربستان سعودی، که از قدرت موشکی جنبش انصارالله یمن مستاصل شده است، دوشنبه گذشته و در پی شلیک موشک به پایگاه هوایی «ملک خالد» در حومه ریاض، تمامی گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی یمن را بست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 18 آبان 96، کد خبر: 1569061، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین