پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۱۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۹
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید اگر لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه در مجلس به تصویب برسد، گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال روستایی و رونق اشتغال در مناطق کمتر برخوردار خواهد بود.

شعارسال: علی ربیعی در مراسم رونمایی از طرح‌های نوین آموزشی و تبیین و ارائه دستاوردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: در صورتی که این لایحه از تصویب مجلس بگذرد پیش‌بینی شده دو بانک توسعه تعاون و کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید منابع مذکور را در قالب وام‌های روستایی و مطابق با برنامه‌های شورای عالی اشتغال و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه کنند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال پول‌پاشی نیستیم بلکه درصدد شناسایی مزیتهای روستایی و ایجاد شغل بر مبنای مزیتهای بومی مناطق هستیم. آموزشهای ما نیز به شکل سیار و الکترونیکی خواهد بود به نحوی که در مشاغل روستایی که عمدتا بر توسعه گردشگری متمرکز شده است متکی بر آموزشهای مجازی هستیم و در مشاغل خاص روستایی و صنایع دستی نیز مبتنی بر آموزشهای فیزیکی حرکت خواهیم کرد.

ربیعی ادامه داد: اگر برنامه رشد ۸ درصد را دنبال می کنیم باید منابع مورد نیاز را متناسب با شرایط موجود و بهره‌وری نیروی انسانی در کار ببینیم و پیش بینی می‌شود رقمی در حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان برای تحقق رشد ۸ درصدی نیاز باشد. البته محدودیت منابع در یک سمت و معضل بیکاری ناشی از فقدان مهارت در سمت دیگر دو مساله‌ای است که با آن مواجهیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 13تیر1396 ، کدخبر: 3228893: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین