پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۹۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۳
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان با اشاره به تردد بیش از یک میلیون زائر اربعین از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، از روان بودن روند بازگشت زائران به کشور از این دو مرز خبر داد.

شعار سال: غلامعباس بهرامی‌نیا در حاشیه بازدید از روند تردد زائران در مرز شلمچه اظهار کرد: بیش از یک میلیون نفر امسال برای شرکت در مراسم اربعین‌حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان عبور کردند.

وی افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته در این سازمان، تمهیداتی اتخاذ شده تا تردد زائران تسهیل و خدمات قابل قبول و شایسته‌ای به آنها ارائه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: وضعیت زیرساخت‌ها در مرزهای چذابه و شلمچه نسبت به قبل بهبود یافته و در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پایانه مرزی سعی کردیم در کنار سایر ارگان های اجرایی، اقدامات خوبی برای تسهیل سفر زائران فراهم کنیم.

بهرامی‌نیا با تمجید از فراهم شدن زیرساخت ها در مرز شلمچه اظهار کرد: تکمیل ساختمان پایانه مرزی شلمچه از عمده کارهای صورت گرفته در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بود تا اقدامات زائران در بحث عبور از این مرز در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به اضافه شدن هشت گیت تردد برای زائران در مرز شلمچه افزود: امسال در پایانه مرزی شلمچه 40 گیت برای تردد زائران در نظر گرفته شد و این مهم روند تردد زائران اربعین حسینی را نسبت به سال های گذشته آسان تر کرد.

بهرامی‌نیا گفت: امسال نیز بر اساس توافق های انجام شده در ستاد اربعین کشور تردد زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه انجام شد و با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم این اقدام با بهترین شکل ممکن صورت گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان گفت: برای نظارت و کنترل بر اتوبوس ها دوربین پلاتکان در محل ورودی پایانه مرزی شلمچه راه اندازی شد و این پایانه با علائم مسافری، لاین بندی شد و زائران با دیدن علائم از محل خروج براحتی تردد می کنند.

بهرامی نیا افزود: در مرز شلمچه استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، هرمزگان، فارس، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد به عنوان استان‌های معین معرفی شدند و زائران از این استان ها از طریق این مرز به کربلای معلی اعزام شدند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه روند تردد در مرز شلمچه نسبت به سال های گذشته رضایت مندی زائران را در پی داشت شد و در سال آینده با رصد و تحلیل کردن مشکلات تردد زائران شرایطی بهتر از امسال می شود.

وی افزود: با مهیا شدن زیرساخت ها در مرزهای شلمچه و چذابه، بر اساس آمار داده شده تردد زائران از این 2 مرز تا کنون بیش از 52 درصد بوده که نسبت به مرز مهران تردد بیشتر بود.

بهرامی نیا گفت: زیرساخت ها در مرز چذابه نسبت به شلمچه عقب تر بود ولی پایانه جدیدی به مساحت 14 هکتاری را تحویل گرفتیم و دیوار کشی های اطراف آن انجام شد و توانستیم شرایط خوبی را برای تردد زائران مهیا کنیم.

وی افزود: استقرار شرکت های مسافربری با استفاده از تمام پتانسیل های مسافربری استان در چذابه تردد برای زائران اربعین حسینی را روان تر کرد هر چند استان های معین همکاری های لازم در این زمینه را با ما داشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت:پایانه مرز چذابه هنوز کامل نشده است ولی مسیر برای تردد زائران بخوبی مهیا شد و به لحاظ زیر ساختی تا حدود زیادی نسبت به سال گذشته پیشرفت مشاهده شد.

وی افزود: موج بازگشت زائران از 2 روز گذشته افزایش یافته است و تعداد برگشتی‌ها به نسبت بیشتر شده و روز گذشته تعداد ورودی ها به 2 مرز خوزستان پنج برابر خروجی ها بود.

بهرامی نیا گفت:در مرزهای شلمچه و چذابه تاکنون حدود 400 هزار نفر ورودی داشته ایم و بیش از یک میلیون زائر نیز از این 2 مرز به کربلای معلی سفر کردند.

وی تصریح کرد:تجربیات در سال گذشته نشان داده بازگشت زائران از روز اربعین و 2 روز پس از آن بیشتر می شود و با فراخوانی که به سراسر کشور و بخصوص استان های معین داشتیم تا امروز مشکلی برای انتقال زائران مشاهده نشد.

بهرامی نیا گفت: در چند روز آینده به طور حتم بیشترین آمار بازگشتی زائران را از 2 مرز شلمچه و چذابه خواهیم داشت ولی با تمهیدات صورت گرفته آمادگی کاملی برای انتقال آنها به استان ها و شهرهای خود داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 19 آبان 96، کدمطلب:556605، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین