پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با گرامیداشت سالروز تولد نیما یوشیج گفت: نیما یوشیج ؛ شاعر و نظریه پرداز شعر فارسی، فراموش نشدنی‌ترین شخصیت شعر معاصر مااست.

شعار سال: احد جاودانی در پیامی به مناسبت سالروز تولد پدر شعر معاصر اظهار داشت: نیما یوشیج بر جریان شعر با نگاهی بومی و گسترش امکانات زبان و گویش بومی و محلی مازندرانی و جهانی کردن نام‌ها و نشانه‌های منطقه‌ای جریان تازه‌ای را برای شعر معاصر رقم زد .

وی ادامه داد: نیما این تحولات ادبی را ( نو گرایی ) نامید و علی رغم مخالفت‌های صورت گرفته در آن عصر با حضور در زادگاه خود و سخت کوشی و جدیت تمام ضمن ایجاد نظریه جدید در حوزه ادبیات مدرن توانست بر کیفیت و غنای ادبیات سنتی مازندران تأثیر شگرفی بگذارد.

به گفته جاودانی، او هرگز از گویش بومی خود غافل نماند و در لایه‌های شعر نیما , اشیاء جانداران و طبیعت خاص مازندران قابل دریافت و بازشناسی است و تحول زیبایی شناختی شعر نوین ایران را باید مدیون فرهنگ و هنر مازندران و شاعر بلند آوازه‌اش نیما یوشیج دانست.

لذا با اینکه ۲۱ آبان تاکنون در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شعر نو " یا روز "نیما یوشیج " به ثبت نرسید اما برای اهالی فرهنگ و هنر ایران و فارسی زبانان جهان به عنوان نیما و شعر نو شناخته می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 20 آبان 96،کد مطلب: 4140391: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین