پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
رئیس بخش صرع بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان، گفت در این عمل موفقیت آمیز، الکترودهای عمقی با استفاده از دستگاه نورو نویگیشن یا دستگاه رهیابی عصبی به طرف مرکز احتمالی کانون صرع هدایت و سپس امواج غیر طبیعی در بخش ثبت شد.
شعارسال: رئیس بخش صرع بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان، گفت در این عمل موفقیت آمیز، الکترودهای عمقی با استفاده از دستگاه نورو نویگیشن یا دستگاه رهیابی عصبی به طرف مرکز احتمالی کانون صرع هدایت و سپس امواج غیر طبیعی در بخش ثبت شد.

نخستین عمل جایگزینی الکترودهای عمقی درلب گیج گاهی مغز در مرکزصرع بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان با موفقیت انجام شد.

بانویی 30 ساله که مدّت ها از بیماری صرع غیر قابل کنترل رنج می برد و هیچ کدام از داروهای ضد صرع اثر بخش نبود تحت این عمل موفقیت آمیز قرار گرفت.

رئیس بخش صرع بیمارستان آیت الله کاشانی، گفت: در این عمل چهار ساعته با تشخیص کانون اولیه صرع که در دو طرف ناحیه گیج گاهی قرار داشت برای تشخیص قطعی در هر دو ناحیه الکترود گذاری شد.

جعفر مهوری افزود: در این عمل موفقیت آمیز، الکترودهای عمقی با استفاده از دستگاه نورو نویگیشن یا دستگاه رهیابی عصبی به طرف مرکز احتمالی کانون صرع هدایت و سپس امواج غیر طبیعی در بخش ثبت شد.

جراح مغز و اعصاب و فوق تخصص جراحی صرع بیمارستان کاشانی اصفهان نیز اظهار کرد: تشخیص کانون های عمقی و متعدد بیماری صرع و امکان تشخیص کانون هایی که ضایعه آشکار در MRI ندارند از مهم ترین کاربردهای نخستین عمل درمان صرع با الکترودهای عمقی است.

هوشنگ معین خاطر نشات کرد: با استفاده از این روش نوین 80 درصد کانون های عمقی و دو طرف گیج گاه را پزشک به راحتی تشخیص می دهد.

وی افزود: با دستیابی به روش جدید الکترود گذاری می توان در صورت حمایت مسئولان بیش از پنج هزار بیمار مبتلا به بیماری صرع در کشور که نیازمند الکترود گذاری عمقی هستند درمان کرد.

در مرکز جامع صرع بیمارستان آیت الله کاشانی به عنوان بزرگترین مرکز جراحی صرع کشور سالانه بیش از 50 تا 60 عمل جراحی صرع صورت می گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی صاحب نیوز، تاریخ انتشار: 21 آبان 1396، کدخبر: 793627، www.sahebnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین