پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
استاندار هرمزگان توسعه شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب شرب را از استراتژی‌های مهم در هرمزگان برشمرد و گفت: با این اقدام می‌توان آب سدها، روان آب‌ها، آب‌های فصلی و چشمه‌ها را جهت تغذیه دشت‌ها و منابع زیرزمینی حفظ و بخشی از آن را برای کشاورزی مورد استفاده قرار داد.
شعارسال: استاندار هرمزگان توسعه شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب شرب را از استراتژی‌های مهم در هرمزگان برشمرد و گفت: با این اقدام می‌توان آب سدها، روان آب‌ها، آب‌های فصلی و چشمه‌ها را جهت تغذیه دشت‌ها و منابع زیرزمینی حفظ و بخشی از آن را برای کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

دکتر فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان هرمزگان با تاکید بر لزوم افزایش آبیاری قطره‌ای در اراضی زیرکشت کشاورزی جهت صرفه جویی در مصرف آب، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان باید در این خصوص نظارت لازم را داشته باشد تا سطح زیرکشت با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای افزایش پیدا نکند و صرفه جویی لازم در مصرف آب صورت گیرد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای چنین طرح هایی صرفه جویی و حفظ تعادل منابع آب و جلوگیری از نابود شدن دشت‌ها و منابع آب زیرزمینی است و بر این اساس نیاز است نظارت دقیقی صورت گیرد تا آب در بخش کشاورزی هدر نرود.

استاندار هرمزگان توسعه شیرین‌سازی آب دریا جهت تامین آب شرب را از استراتژی‌های مهم در هرمزگان برشمرد و بیان داشت: با این اقدام می‌توان آب سدها، روان آب‌ها، آب‌های فصلی و چشمه‌ها را جهت تغذیه دشت‌ها و منابع زیرزمینی حفظ و بخشی از آن را برای کشاورزی مورد استفاده قرار داد.

همتی تصریح کرد: برای ساخت آب‌شیرین‌کن‌ها در سواحل خلیج فارس و دریای عمان نیاز است مکان‌یابی مناسبی صورت گیرد تا همه آنها در یک منطقه تجمیع نشوند و شاهد آلودگی زیست محیطی نباشیم و این امر نیز به عنوان یک سیاست کلان مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب در رسانه‌ها و به خصوص صداوسیما در خصوص وضعیت آب تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز است برنامه‌هایی با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی کشاورزی برای آگاهی بخشی در خصوص ضرورت استفاده از الگوهای نوین کشت و صرفه جویی در مصرف آب در صداوسیمای استان تولید و پخش شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم باید با واقعیت‌های موجود در زمینه کمبود منابع آب بیشتر آگاه شوند تا شرایطی فراهم شود که از ظرفیت عظیم مشارکت مردمی جهت رفع تهدید کم‌آبی بهره ببریم.

همتی با اشاره به برخی از مصوبات این نشست، عنوان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده تا پایان خرداد سال 97 نزدیک به 800 کنتور هوشمند در دشت میناب نصب خواهد شد که برای این کار اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده و تخصیص یافته است.

وی همچنین از آماده‌سازی 500 هکتار از اراضی پایین دست، دشت شمیل جهت راه اندازی گلخانه‌های کشاورزی خبر داد و افزود: در این اراضی تولید محصولات کشاورزی صادرات محور با صرفه جویی در مصرف آب در دستور کار خواهد بود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه نباید تنها منتظر اعتبارات دولتی بمانیم، ادامه داد: نیاز است در مباحثی همچون توسعه آبخیزداری، حفاظت از آب و طبیعت برنامه‌های جدید عملیاتی تعریف و از مشارکت مردم و خیرین در اجرای آنها بهره برد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 21 آبان 1396، کدخبر: 635812، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین