پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تسریع گازرسانی به مناطق روستایی این استان، گفت: در سال‌جاری هر سه روز یک روستای استان از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شود.احمد فعله‌گری افزود: در ابتدای سال‌جاری میزان نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی ۷۷درصد بود که برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال این میزان با افزایش ۱۰ درصدی به ۸۸ درصد برسد. وی گفت: به‌منظور تحقق این برنامه، مقرر شد که گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان عملیاتی شود، از این رو تا پایان سال جاری به‌طور متوسط به ازای هر سه روز یک روستا در استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شود.

شعار سالمدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به تسریع گازرسانی به مناطق روستایی این استان، گفت: در سال‌جاری هر سه روز یک روستای استان از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شود.احمد فعله‌گری افزود: در ابتدای سال‌جاری میزان نفوذ گاز طبیعی در مناطق روستایی ۷۷درصد بود که برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال این میزان با افزایش ۱۰ درصدی به ۸۸ درصد برسد. وی گفت: به‌منظور تحقق این برنامه، مقرر شد که گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان عملیاتی شود، از این رو تا پایان سال جاری به‌طور متوسط به ازای هر سه روز یک روستا در استان کردستان از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و طبیعی استان گازرسانی در مناطق روستایی بسیار مشکل است و شرکت باید هزینه بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشد. وی گفت: به‌منظور اجرایی کردن برنامه سال‌جاری شرکت گاز کردستان در بخش روستایی، قرار است تا پایان سال ۱۲ هزار و ۷۰۰علمک نصب شده و ۱۳ هزار خانوار نیز از نعمتگازخانگی بهره‌مند شوند. فعله‌گری یادآور شد: برای عملیاتی کردن برنامه سال جاری در کردستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که خوشبختانه با دعوت از پیمانکاران بومی، اکنون تمام طرح‌ها فعال بوده و به صورت مستقیم بیش از یک هزار نفراشتغالایجاد شده است. وی با اشاره به میزان پیشرفت طرح‌های در حال اجرای شرکت گاز کردستان، اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تادهه فجرسال جاری ۱۰۰ روستا گازرسانی می‌شود و گاز ۲۰ روستای دیگر نیز تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در روستاهای استان از اولویت‌های شرکت گاز است و خوشبختانه به‌دلیل امنیت ایجاد شده، اکنون مشکلی برای خدمت‌رسانی به مردم استان به‌ویژه در مناطق روستایی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به سایر فعالیت‌های شرکت گاز کردستان، یادآور شد: در هفت ماه اول سال جاری۵۵۰کیلومتر شبکه‌گذاری در استان اجرا شده است. فعله‌گری اظهار کرد: در سال جاری روزانه دو کیلومتر لوله‌گذاری گاز در استان انجام شده و کل شبکه‌های اجرا شده در شهرها و روستاهای استان از ابتدا تاکنون به ۹۲۰۰کیلومتر رسیده است.وی به اجرای یک خط جدید ورودی به استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این خط انتقال در کردستان ضمن افزایش ظرفیت و توان استان، زمینه برای صادرات گاز به اقلیمکردستان عراقفراهم می‌شود. وی اظهار کرد: در هفت ماه اول سال جاری در استان ۶۵۰۰علمک نصب شده است و کل علمک‌های استان به بیش از ۲۵۰ هزار مورد رسیده و به همین دلیل ۴۷۱هزار مشترک نیز از نعمت گاز بهره مند هستند. مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: در بخش جمعیت شهریاستان کردستاننیز میزان نفوذ گاز طبیعی به ۹/ ۹۹ درصد رسیده است و در این زمینه استان یکی از شرکت‌های برتر کشور به‌شمار می‌رود. وی به موضوع افزایش میزان مصرف گاز در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش میزان مصرف در ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته میزان مصرف ۲۵ درصد افزایش یافته است به گونه‌ای که در مهرماه میزان مصرف روزانه استان ۷ میلیون مترمکعب بود که این میزان در هفته قبل از آن به‌طور میانگین در روز به ۵/ ۸مترمکعب افزایش پیدا کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 21 آبان 96، کدمطلب:۳۳۱۲۹۲۲، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین