پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
از مجموع ۷۷ هزار حاشیه نشین کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج ساکن هستند.

شعار سالمعاون عمرانی استاندار گفت: ۷۷ هزار حاشیه نشین در استان زندگی می‌کنند که ۷۰ هزار نفر آن در حاشیه شهر ۱۲۰ هزارنفری یاسوج ساکن شده اند.

پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد جمعیت مرکز استان را حاشیه نشینان تشکیل می‌دهند افزود: زیرساخت‌های فرهنگی، آموزش و بهداشتی مورد نیاز مناطق حاشیه نشین استان تامین نشده و اکثر این مناطق فاقد امکانات اولیه هستند.
به گفته معاون معاون عمرانی استاندار تقویت زیرساخت‌ها و ساماندهی مناطق حاشیه شهر‌ها در دستور کار گرفته و قرار است مسئولان استانی با همکاری و موظف کردن سایر دستگاه‌های اجرایی با برنامه ریزی مدون و منسجم تر، قدم در راه کاهش وپیشگیری این معضل اجتماعی بردارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیزبا بیان اینکه وضعیت حاشیه نشینی در بعضی از شهر‌های استان به ویژه شهر یاسوج حاد و نگران کننده است گفت: وجود بیش از ۷۰ هزار حاشیه نشین در شهر یاسوج نیازمند امکانات شهری است که انتظار می‌رود براساس شاخص جمعیت اعتبارات استان توزیع شود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: در ستاد باز آفرینی شهری از سوی وزارت کشور پنج میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده که باتوجه به روند و تعدادحاشیه نشین شهر یاسوج انتظار می‌رود در تقسیم بندی ها اعتبار ویژه‌ای به این شهر اختصاص یابد.
سالهاست که مساله حاشیه نشینی در یاسوج به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های شهری پایتخت طبیعت ایران مطرح است.
برخورداری از چشم انداز و آب وهوای مناسب، تمرکز امکانات، خدمات و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در سایر نقاط استان سبب گسیل شدن جمعیت مهاجر به مرکز استان شده به طوری که افزایش مهاجرت‌ها، افزایش بی رویه جمعیت یاسوج و گسترش معضلی به نام حاشیه نشینی را در پی داشته است.
گویا پیامد وبحران‌های ناشی از حاشیه نشینی خصوصا در شهر یاسوج موجب شده مسئولان با عزم جدی‌تر به فکر حل وپیشگیری این معضل بیفتند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار 20 آبان 96، کدمطلب:۱۸۹۳۴۹۶، www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین