پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
بازدید از مناطق در شورای جدید چندی است که صورت میگیرد تا برنامه های سال آینده به طور مشخص اولویت بندی شود؛ اما در میان این بازدید ها به مواردی بر می خوریم که گاه چندان خوشایند نیست. در بررسی اخیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به دو پروژه ای بر می خوریم که اعتبار بودجه آن چندان منطقی نیست و به هر گونه بخواهیم چرتکه بیندازیم و ساختمانی مجلل تحویل بدهیم باز هم عاقلانه به نظر نمی رسد.

 شعارسال : بازدید از مناطق در شورای جدید چندی است که صورت میگیرد تا برنامه های سال آینده به طور مشخص اولویت بندی شود؛ اما در میان این بازدید ها به مواردی بر می خوریم که گاه چندان خوشایند نیست. در بررسی اخیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به دو پروژه ای بر می خوریم که اعتبار بودجه آن چندان منطقی نیست و به هر گونه بخواهیم چرتکه بیندازیم و ساختمانی مجلل تحویل بدهیم باز هم عاقلانه به نظر نمی رسد.

در این راستا پروژه میدان مشق یکی از این دست پروژه های نجومی است که گفته می شود قرار است مهمان سرای وزارت خارجه باشد و در زمان آقای صالحی و شهردار گذشته این قرار داد منعقد شده است؛ این پروژه در طراحی ها باید در 4 طبقه و با 3000 متر زیر بنا ساخته شود که یک طبقه آن به بهره برداری شهرداری تهران برسد و سه طبقه دیگر به وزارت خارجه اختصاص یابد که برای این پروژه حدود 8 میلیارد و 700 میلیون تومان بودجه یعنی به ازای هر متر حدود سه میلیون تومان!! اعتبار تخصیص یافته است؛

از سوی دیگر پروژه های دیگری در منطقه 12 جهت امور فرهنگی وجود دارد که حدود 4 میلیارد تومان بودجه برای دو پروژه هر یک با 200 متر زیر بنا به آن اعتبار تخصیص یافته است که اگر حساب سرانگشتی داشته باشیم در می یابیم حدود 10 میلیون تومان!! اعتبار بازای هر متر بدان تخصیص یافته است؛ از این رو محمد علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که سرنوشت این پروژه ها به کجا خواهد رسید، گفت: قیمت این دو پروژه که ذکر شده است خیلی بالا است و در حال بررسی دقیق آن ها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: طرحی وجود دارد که تمامی قرار دادهای پروژه های عمرانی در شورا بررسی شود. در چهار منطقه ای که بازدید داشته ایم مشخص شده که قیمت های تخصیص یافته در مدیریت شهری گذشته نسبت به قیمت روز و عرف منطقه بالا است؛ حتی مواردی که قبلا مصوبه داشته مجدد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کرونی در ارتباط با توقف این چنین پروژه ها عنوان کرد:  ساخت و ساز این مراکز متوقف نشده است اما با وضعیت موجود به دلیل اینکه دیگر تخصیص اعتبار بدان صورت نمی گیرد به طور خودکار متوقف خواهد شد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به بودجه سال آینده گفت: فرصت خوبی است تا همه پروژه ها را بررسی کنیم و اگر برای سال آینده بخواهیم تخصیص اعتبار صورت بگیرد با توجه به اولویت منطقه صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از پروژه ها افزود: طرح تحقیق تفحص صورت خواهد گرفت و طی کمیته ای که توسط کمیسیون تشکیل خواهد شد این پروژه ها به خصوص اسناد و قراردادهای پروژه های بالای 5 میلیارد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، قیمت ها سنجیده خواهد شد و برای تخصیص سال بعد اولویت بندی خواهد شد و پروژه های زیر 5 میلیارد تومان در اولویت های بعدی بررسی خواهد شد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به پروژه های مد نظر گفت: یکی از این پروژه ها پروژه میدان مشق است که حدود متری سه میلیون و سیصد تومان  بدان اعتبار داده شده بود! و مکان دیگری در این منطقه وجود دارد که گفته می شود با قیمت متری ده تومان تخصیص اعتبار داشته است.

کرونی ادامه داد: رقم دقیق پروژه دوم هنوز مشخص نیست و ممکن است محوطه نیز با همان مبلغ ساخته شود و در حال بررسی هستیم اما این اعتبار اصلا منطقی نیست.

وی در ارتباط با رقم دقیق این پروژه ها تصریح کرد: چنان چه پروژه را بخواهیم خیلی لوکس بسازیم به طوری که در سطح شهر چنین پروژه ای وجود نخواهد داشت باید متری 2300000 تومان تخصیص اعتبار داده شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  در خصوص سرنوشت این پروژه ها گفت: پروژه میدان مشق از نظر ما منتفی است زیرا تنها گودبرداری آن انجام شده که می توان گود را پر کرد.

کرونی ادامه داد: با توجه به کاربری و محدودیت دسترسی این پروژه عملا شهرداری بهره بردار این پروژه نخواهد بود. وزارت امور خارجه به دلیل محدودیت ها جلوی پروژه را خواهد گرفت و معمولا کاربری اش به درد شهرداری نمی خورد.

وی در ارتباط با پروژه دیگر منطقه 12 بیان کرد:  پروژه دیگر که گفته شده به مقدار زیاد اعتبار تخصیص داده شده است کاربری فرهنگی دارد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد اعتبار واقعی این پروژه ها گفت: قاعدتا برای انجام چنین پروژه هایی متری یک میلیون تومان در نظر ما است از این رو تا فصل بودجه که دی ماه است بنا داریم کل مناطق را بازدید کنیم و بلافاصله بعد از بازدید اولویت بندی تخصیص بودجه صورت خواهد گرفت.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تیتر شهر، تاریخ انتشار:22 آبان 1396، کدخبر: 55321، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین