پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
بحث باغات تهران در شورای چهارم سر و صدای زبادی به پا کرد و سبب شد تا برخی سودجویان با استفاده از خلاهای قانونی فضای سبز شهر را از مردم بگیرند اما اصلاح طلبان با شعار رفع این موانع توانستند رای و اعتماد مردم را جلب کنند.

شعارسال : بحث باغات تهران در شورای چهارم سر و صدای زبادی به پا کرد و سبب شد تا برخی سودجویان با استفاده از خلاهای قانونی فضای سبز شهر را از مردم بگیرند اما اصلاح طلبان با شعار رفع این موانع توانستند رای و اعتماد مردم را جلب کنند.

 اما با گذشت بیست و یک جلسه از سری جلسات علنی تا کنون این مسئله دارای اولویت نبوده است و گویی اراده ای برای صیانت از باغات وجود ندارد. از سوی دیگر هنوز بحث باغات حل نشده است که چندین جلسه گذشته یکی از اعضای شورای شهر با در دست داشتن اسنادی درصدد بود تا رای شورا جهت ساخت و ساز در زمینی که قبلا باغ شناحته شده است،جلب کند که خوشبختانه نتوانست رای اکثریت را کسب کند و به کمیسیون ها برای بررسی بیشتر بازگشت داده شد. از این رو شاید تعداد این موارد در آینده نزدیک کم نباشد ؛ از این رو به سراغ یکی از اعضای شورای شهر تهران رفت و چرایی عدم پرداخت به این مهم را از او جویا شد. شهربانو امانی در این ارتباط گفت: بحث اعمال قانون در مورد باغات مطرح است. شورای چهارم این مسئله را در جلسات غیر علنی مصوب می کرد که رسیدگی به این موارد به مصوبه ماده 7 باز می گردد.

عضو شورای شهر تهران افزود: این مصوبه می گوید اگر باغی سهوی یا عمدی به غیر تبدیل شود و در زمان مربوطه استعلام نگرفته باشد باید بر اساس ماده 7 رای صادر کنند که شورای پنجم این موارد را در جلسات علنی مطرح می کنند.

وی ادامه داد: بحثی که در این شورا مطرح شده این است که چنان چه شورا به مصوبه ماده 7 رای ندهد مانند این است که فرد از چراغ قرمز رد شده اما جریمه نشود. در واقع بحث عدول از قانون مطرح است.

امانی خاطر نشان کرد: هر چند که از سال 92 تا 96 باغات تهران از 80 درصد به 50 درصد رسیده است و متاسفانه رگ های تنفسی تهران با توجه به آلودگی موجود از بین رفته  است که در آینده نه چندان دور مشخص می شود که چگونه قانون دور زده می شود و چگونه استعلام از فضای سبز تهران  گرفته نمی شود تا مشمول ماده 7 می شود.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد:  یکبار در این خصوص تذکر دادم که ظاهرا شهامت اعمال و اجرای قانون لازم است. به حد کافی قانون وجود دارد بحث نظارت و اعمال قانون مطرح است که شورای پنجم بر همین رویکرد سعی میکند جلسات علنی باشد تا حساسیت مسئولین و افکار عمومی را جلب کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تیتر شهر، تاریخ انتشار:22 آبان 1396، کدخبر: 55310،www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین