پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی از آغاز سرشماری حیات وحش استان خبر داد.

شعار سال: پرویز آرامنش اظهار داشت: سرشماری حیات وحش در استان با رویکرد استفاده از تشکل‌ها، دانشجویان و علاقه مندان این حوزه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این سرشماری کشوری است، گفت: ولی فصل آغاز آن در بازه زمانی خاصی مشخص می‌شود که معمولا در پاییز و در ماه‌های آبان تا دی است.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی افزود: امسال از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نیز برای این کار به خراسان جنوبی می‌آیند.

آرامنش گفت: هدف از سرشماری آماربرداری از گونه‌های مختلف جانوری، پایش سلامت حیات وحش از حیث ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین مقایسه میزان موالید و مرگ و میر حیات وحش نسبت به سرشماری‌های قبلی است.

وی گفت: در صورت مشاهده گونه‌های بیمار، نسبت به معالجه آنها اقدام خواهد شد تا از سرایت بیماری به انسان یا همنوعان آنها جلوگیری شود.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین امسال در تلاش هستیم بتوانیم یک سری مجوزهای شکار را نیز در چارچوب ضوابط بگیریم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت ایستگاه سنجش هوا در استان اشاره و بیان کرد: این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های نهبندان و بیرجند است.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی تاکید کرد: خوشبختانه در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد و رنج آلودگی لحظه‌ای است که اگر شرایط خیلی خاص شود کمیته بحران تشکیل می‌شود.

آرامنش تصریح کرد: امید است امسال بتوانیم برای شناسایی کانون‌های ریزگرد از اعتبارات ملی برای استان اعتبار بگیریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 22 آبان 96، کد مطلب: 4142957: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین