پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید براینکه مجلس باید خصولتی‌شدن شرکت‌ها و مسئولیت‌ها را پیگیری کند، گفت: متاسفانه آیین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی دربرنامه ششم سرنوشت مشخصی ندارند.

شعار سال: حمیدرضا حاجی بابایی امروز ( دوشنبه 22 آبان) درنطق میان دستور، با ابراز تسلیت و همدردی درپی وقوع زلزله ایلام و کرمانشاه، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی(ع) از قله های بلند تولیدات فرهنگی،اعتقادی و سیاسی بوده که جایگاه آن شناخته نشده است، بنابراین سرمایه گذاری دراین امر تاریخی و جهانی از طرف دولت براساس برنامه ششم لازم است.

آمریکایی‌ها برجام را استراتژی ترکیبی تحمیل و تعامل می‌دانند

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی، خطاب به رییس سازمان انرژی اتمی،افزود:فرمودید اگر برجام برهم خورد، آنها را حیرت زده می کنیم، آنها به دنبال برهم زدن برجام نیستند؛ بلکه آنها برجام را استراتژی ترکیبی تحمیل و تعامل می دانند، آنها به این نتیجه رسیده اند که برجام یک عملیات موفق تحمیلی و تعاملی بوده که کاخ سفید ماهرانه و با قدرت توسط اوباما از رویکرد های مختلف دربرابر ایران استفاده کرده است.

وی تاکید کرد:برجام ابزار و آغاز مقابله با ایران است و نه پایان آن، آمریکا از یک استراتژی جامع و یکپارچه در برابر ایران استفاده می کند که همزمان و هماهنگ از چندین ابزار سیاسی ترکیب شده است که در قلب این استراتژی استفاده ترکیبی از تحمیل و تعامل از ابزار تحریم ها استفاده می کند،همچنین از طرف دیگر رییس جمهور فرانسه را برای مذاکره برروی موفقیت های موشکی هماهنگ می کند؛ضمن اینکه از طرفی عربستان را در عملیات شبه دزدیحریری نخست وزیر لبنان مامور می کند.

حاجی بابایی گفت:این همه درکنار فضاسازی های بین المللی و منطقه ای بیانگر آن است که آمریکا زمین بازی را به شکلی طراحی کرده است تا بتواند به تمامی مقاصد خود نائل آید و ما ناگزیر از اقدامات خود هستیم که به هیچ وجه در تصمیمات آمریکا تاثیرگذار نیست؛ زیرا آزادی قبل از برجام را نداریم و خود را محدود به برجام می دانیم،یعنی همان جاده استراتژیک تحمیل و تعامل وبه همین دلیل است که شکست این راه استراتژیک آمریکا در مقاومت و برگشت به شرایط قدرتمندانه قبل از برجام امکان پذیر است.

جامعه اجازه حاشیه پردازی به هیچ کس را با وجود مشکلات نمی‌دهد

این نماینده مردم درمجلس دهم، افزود: تنها راه برهم زدن این استراتژی و حیرت زده کردن آمریکا راه شهید حججی ها و احمدی روشن ها است،دولت در پیشانی مشکلات کشور است و باید همه به دولت کمک کنند تا از مشکلات بزرگی مانند بیکاری،رکود اقتصادی و معیشت عبور کند؛ قوای 3 گانه باید همراهی کنند، امروز بیکاری جوانان شایسته،تحصیلکرده و فقر هر انسان آزاده ای را به واکنش وادار می کند؛ به همین دلیل است که جامعه اجازه حاشیه پردازی به هیچ کس را با وجود این مشکلات نمی دهد.

مجلس باید نقش کلیدی و قدرتمندانه خود را در مقابله با مشکلات بیکاری و رکود اعمال کند

وی ادامه داد: شرم آور است که ببینیم در کشور خانواده ای 2 و3 بیکار دارد و دست به حاشیه سازی بزنیم،نقش مجلس کلیدی است، لازمه این اقدامات قانونی و نظارتی این است که مجلس باید نقش کلیدی و قدرتمندانه خود را اعمال کند،واردات و صادرات غیرمتوازن، قاچاق کالا، آشفتگی بازاربانکی و همچنین علاوه بر خصولتی شدن شرکت ها،خصولتی شدن مسئولیت ها و مدیریت ها آسیب زا است که دستی در قدرت و ثروت ندارند؛ بنابراین باید مجلس پیگیری کند.

موفقیت دولت در سایه قانونمداری است

حاجی بابایی ادامه داد:برنامه ششم به فرموده رهبری برنامه جامعی است،اما درگوشه عزلت به سر می برد، آیین نامه ها و ضوابط اجرایی سرنوشت مشخصی ندارند،موفقیت دولت در سایه قانونمداری است و قانون گریزی شایسته هیچ دولتی نیست، بنابراین لازم است هرچه سریعتر گزارشی از روند اجرای برنامه ششم به کشاورزان، بازنشستگان، ایثارگران، کارمندان و بخش های کم درآمد جامعه داده شود، قانون مدیریت خدمات کشوری گمشده ای که همه کارکنان کشوری و لشگری شاغل و بازنشسته پیگیر آن هستند و دولت سال ها است که با عدم ارایه لایحه حقوق های نجومی و بی عدالتی در پرداخت ها را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: سخن از اصلاح بودجه است و امروز هم مجلس همین سخن را داشت، اگر منظور از اصلاح این است که ردیف های متفرقه درست شود حرفی نیست، اگر منظور عملیاتی کردن بودجه بوده و اینکه امسال باید براساس برنامه ششم 20 درصد اجرایی می شد، چرااین اقدام صورت نگرفت؛ مشکل ردیف های متفرقه نیست، مشکل این است بودجه ای که به مجلس می آید درآمدهای دولت نیست. مشکل این است که از 87 هزار میلیارد تومان درآمد یارانه تنها 37 هزارمیلیارد تومان در بودجه لحاظ می شود.

استانی کردن یارانه ها باتلاقی است که بیرون آمدن از آن امکان پذیر نیست

حاجی بابایی تاکید کرد :استانی کردن یارانه ها باتلاقی است که اگر نمایندگان در آن فرو روند،بیرون آمدن امکان پذیر نیست، نباید تیر خلاص را به افرادی زد که با حداقل یارانه ها نانی فقط درحد خوردن به آنها هدیه می کنیم،غر می زنیم برای پرداخت 45 هزار تومان یارانه اما نمی دانیم این میزان تنها 10 هزارتومان ارزش دارد.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در سال 91، 104 هزار میلیاردتومان بودجه عملیاتی دولت بود، 15 هزار و 600 میلیاردتومان بودجه آموزش و پرورش بود؛ سال 95، 283هزار میلبارد تومان بودجه علمیاتی دولت است،اما 28.1 هزار میلیاردتومان بودجه آموزش و پرورش بوده،بنابراین در طول 4 سال بودجه آموزش و پرورش سقوط کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی ، تاریخ انتشار 22 آبان 96، کدمطلب:305394، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین