پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: شهر تهران بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته در هر ۱۵۰ سال یک بار یک زلزله ۷ ریشتری را تجربه کرده ولی در حال حاضر ۳۵ سال از این مهلت می‌گذرد و تهران نیز منتظر یک زلزله است.

شعارسال: محسن هاشمی در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش به حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه موجب شد تعدادی از هموطنانمان در مناطق مرزی به خصوص در قصرشیرین، سرپل ذهاب و کرمانشاه جان خود را از دست بدهند.

وی ادامه داد: این زلزله موجی از اندوه و نگرانی را برای هموطنانمان ایجاد کرده و اعضای شورا برای اینکه خود را در کنار هموطنان آسیب‌دیده خود قرار دهند هر اقدامی که از دستشان برمی‌آمد تا از آلام این هموطنانمان کاهش بدهند دریغ نکرد.

هاشمی بیان داشت: نجات از زیر آوار اولویت اصلی است و باید نسبت به تأمین وسایل گرمایشی به دلیل برودت هوا در آن منطقه اقدام کرد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: شهردار تهران در نخستین ساعات صبح روز حادثه به ستاد بحران شهر تهران رفت و از آنجا با استاندار و شهرداران کرمانشاه به گفت‌وگو پرداخت و نیازهای آنها را احصا کرد. بر همین اساس شهرداری تهران کمک‌هایی به مناطق زلزله‌زده ارسال کرده که گزارش آن اعلام خواهد شد.

هاشمی بیان داشت: تهران به عنوان پایتخت ایران نیز از مسائلی از جمله بافت فرسوده و جمعیت زیاد رنج می‌برد. عدم رعایت استانداردها و ساخت‌وسازهای غیراستاندارد، وضعیت تاب‌آوری تهران را در شرایطی درستی قرار نمی‌دهد هر چند کارهای خوبی در سال‌های گذشته صورت گرفته است ولی این اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: وضعیت جغرافیایی کشور به نحوی بوده است در ۲۵ سال گذشته ۶ درصد از کشته‌ها در زلزله بوده است و هر ۱۰ سال یک بار یک زلزله ۷ ریشتری در کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: شهر تهران نیز منتظر یک زلزله بزرگ است و تهران در ۱۵۰ سال یک بار یک زلزله ۷ ریشتری را بر اساس نظر کارشناسان تجربه کرده است که در حال حاضر ۳۵ سال از این زلزله می‌گذرد که هنوز اتفاق نیفتاده است.

هاشمی بیان داشت: مناطق ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۷ مناطق خطرپذیر در زلزله هستند و خطرپذیری مناطق ۸، ۱۹، ۲۰ و ۳ تهران در هنگام زلزله متوسط است.

وی بیان داشت: مسئولیت مقابله با بحران‌ها در تهران بر عهده شهرداری تهران است و در دیگر استان‌ها بر عهده استانداری است.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: ۸۶ سازمان و نهاد در شهر تهران مدیریت بحران را مدیریت می‌کنند که باید هماهنگی‌های لازم بین این دستگاه‌ها صورت بگیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های مربوطه به بحث مدیریت بحران توجه ویژه‌ای شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 23آبان1396 ، کدخبر: 391760 : www.parsine.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین