پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
گویی سفرهای زیارتی مردم به محلی برای درآمد زایی و افزایش دارایی‌های آژانس‌های هواپیمایی تبدیل شده که در سایه ضعف مسئولان خون مردم را در شیشه کنند.

شعارسال: همین چند روز قبل بود که دیدیم زیارت اربعین به محلی برای کسب درآمد و دلالی عده‌ای سودجو بدل شده که از هر فرصتی حتی سفر زیارتی مردم مستضعف هم برای رسیدن به مقاصد مادی خود نمی‌گذرند.

این مادی‌گرایی عده‌ای سودجو که از قضا با چراغ سبز نهادهای ناظر نیز در برخی موارد نظیر افزایش دو برابر هزینه حمل و نقل همراه شد در حالی بود که در طرف مقابل، مردم کشور عراق که خود نیز در وضعیتی نه چندان قابل قبول زندگی می‌کنند، از همه دارایی‌ خود برای زوار امام حسین نذر کردند و هرکاری که در توان داشتند انجام دادند تا زوار اربعینی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ، سهولت در سفر را تجربه کنند.

از سوی دیگر، اما همچنان مادی‌گرایان و پول‌دوستان داخلی، از این همه ایثار درس نگرفتند و انگار تاکید دارند از هر فرصتی برای سودجویی سواستفاده کنند.

در این زمینه می‌توان به افزایش یک باره چندبرابری قیمت بلیط پروازهای تهران- مشهد و بالعکس در ایام پایانی ماه صفر و همزمان با شهادت حضرت‌رضا (علیه‌السلام) اشاره کرد.

در واقع، آژانس‌های هواپیمایی از فرصت زیارت مردم نهایت سواستفاده را کرده و بلیط های این مسیر پروازی را با بیش از 2 برابر قیمت واقعی به فروش می رسانند.

برای نمونه می‌توان به حداقل هزینه 240 هزار تومانی برای سفر به مشهد در روز چهارشنبه و همچنین هزینه 280 هزار تومانی در روز پنجشنبه از مقصد تهران اشاره کرد که بسته به ساعت پرواز تا 560 هزار تومان نیز این قیمت افزایش می‌یابد. این در حالیست که همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، متوسط قیمت پرواز در این مسیر حدود نصف حداقل قیمت رفت در این مسیر طی این روزهای پر تردد است.

از سوی دیگر، پیدا کردن بلیط برای بازگشت نیز به همین میزان ناجوانمردانه قیمت‌گذاری می‌شود. براساس اطلاعات موجود در سایت‌های اینترنتی فروش بلیط هواپیما، هزینه بازگشت زائران حضرت امام رضا (علیه‌السلام) که برای ایام شهادت ایشان به مشهد مشرف می شوند رقمی بسیار بیشتر است.

در این زمینه،می توان به هزینه‌های این مسیر پروازی براساس اطلاعات یک وبسایت اینترنتی فروش بلیط هواپیما اشاره کرد.

براساس این اطلاعات، آنطور که مشخص است علی‌رغم اینکه در روزهای قبل از یکشنبه که زمان بازگشت مسافران است، قیمت بلیط مسیر مشهد به تهران حدود 100 هزار تومان است، اما همانطور که دیده می‌شود، در روز یکشنبه در برخی ساعات حداقل قیمت پرواز ۲۵۰ هزار تومان است.

به بیان دیگر، آژانس‌های فروش بلیط قصه پول زور گرفتن از مردم را همچون دوران فروش بلیط برای زیارت اربعین این‌بار هم بدون نظارت و با آرامش خاطر تکرار کردند و علامت سوال بزرگی در مقابل دولت قرار دادند که آیا همانطور که برای سفرها و تورهای تفریحی، مقررات خاصی وضع می‌کنند، وظیفه‌ای در قبال سفرهای زیارتی و مدیریت هزینه‌ها و کاهش آن‌ها را نیز در دستور کار دارند یا خیر؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 23آبان1396 ، کدخبر: 6321477 : www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین