پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: 276 پایگاه جاده‌ای با کمک خیران مردمی راه‌اندازی شده است که هم‌اکنون حدود 200 ایستگاه در حال خدمات‌دهی هستند و طی دو یا سه روز آینده نیز فعالیت بقیه آنها آغاز می‌شود.

شعار سال: محمدحسن واحدی امشب در همایش «آغاز به خدمت خادمان افتخاری حریم رضوی» که در تالار شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای امروز شهر مقدی مشهد فضای خاص و معنوی شده است، اظهار داشت: یکی از وزنه‌های اساسی این حوزه در امر زیارت، شهرداری مشهد است، به ویژه اینکه رویکرد جدید شهروندمحوری و حرکت برای ایجاد یک شهر هوشمند در مدیران جدید شهرداری مشهد نویدی برای یک حرکت پویا و توسعه همه جانبه با رویکرد مشارکت‌پذیری و مشارکت‌محوری مردم خراسان رضوی به خصوص شهر مقدس مشهد است.
وی با بیان اینکه حدود 45 هزار زائر پیاده در حال حرکت به سمت شهر مشهد هستند، افزود: جایگاه‌های در نظر گرفته شده در جاده‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و 276 پایگاه جاده‌ای با کمک خیران مردمی راه‌اندازی شده که هم‌اکنون حدود 200 ایستگاه در حال خدمات‌دهی هستند و ظرف دو یا سه روز آینده نیز فعالیت بقیه آنها آغاز می‌شود.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در این خصوص 13 بسته اجرایی مشخص با 10 راهبرد، 39 سیاست، 140 برنامه و 725 پروژه ارائه شده و بخشی از این بسته به بحث زیارت و میزبانی توسط مردم مشهد پرداخته است، چراکه هیچ حرکت سیستماتیکی برای مشارکت انبوهی از مردم مشهد انجام نشده و ما در بحث میزبانی از زائر ضعف‌های بسیار شدیدی داریم.
واحدی با اشاره به اینکه، از سال گذشته طرح «جهاد خدمت» اجرا شد و امسال با نوآوری و خلاقیت، تعاملات بهتری ایجاد شده است، ادامه داد: هم‌اکنون به سمتی حرکت می‌کنیم که به زائران نیز توجه شود و این نکته نیز مد نظر قرار گیرد، چراکه در سال‌های گذشته کمتر به آن پرداخته شده بود، بنابراین باید در دستورکار مدیران استان در تمام عرصه‌ها قرار گیرد تا همه جوانب به مجاور که خود یک زائر محسوب می‌شود، توجه شود.
وی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های امسال «قرار زیارت» است که از جمعه این هفته آغاز می‌شود و پس از 28 ماه صفر، روزهای چهار شنبه هر هفته به زیارت امام رضا (ع) اختصاص می‌یابد و مردم از اقصی نقاط شهر مشهد به زیارت امام رضا (ع) مشرف می‌شوند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب که مذاکرات و تفاهمات در این خصوص صورت گرفته است و شهرداری مشهد نیز نقش کلیدی در آن ایفا می‌کند، عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای با آستان قدس رضوی، تمام امکانات، رواق‌ها و مهمانسرا در اختیار مجاوران قرار می‌گیرد.
واحدی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در اربعین امسال خوش درخشید و فعالیت‌ها و عملیات‌های خوب انجام داد، ادامه داد: 17 استان در 276 ایستگاه مشارکت کردند و از 10 استان نیز امدادگر اعزام شده، یک هزار نفر نیز در جاده‌ها در حال آماده‌سازی ایستگاه‌ها هستند.
وی با بیان اینکه، اولین گروه از زائران پیاده امشب به ملک آباد رسیده است و گروه دیگری نیز امشب به چناران می‌رسند، گفت: اسکان، امنیت و امداد و نجات این کاروان‌ها پیش‌بینی شده است و نهادها، شهرداری و خیران دست به دست هم داده‌اند تا این خدمات به خوبی انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 آبان 96، کد مطلب: 13960822002350: www.razavi.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین