پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پیشنهاد می‌شود وزارتخانه‌هایی چون بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی دفاتری را در سطح مدیر کل در وزارتخانه‌های خود تحت عنوان محصولات تراریخته تشکیل دهند تا این موضوع در سطوح اجرایی هم مورد پیگیری قرار گیرد.

شعارسال: همایون هاشمی با اشاره به نگرانی درباره استفاده از محصولات تراریخته و بررسی این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه بحث محصولات تراریخته در ایران به صورت نامطلوبی رسانه‌ای شد.

وی با بیان اینکه همه محصولات تراریخته در بخش کشاورزی بد نیستند، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها از محصولات تراریخته استفاده می‌کنند، اما در این زمینه مراقبت‌های لازم را هم دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: معتقدم استفاده از محصولات تراریخته در کشور باید با ظرافت، دقت و مسئولیت همراه شود که متاسفانه درحال حاضر این انسجام در درون بخش‌ها وجود ندارد البته دستگاه‌هایی هم هستند که در گوشه و کنار فعالیت‌هایی می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل باید به موضوع محصولات تراریخته ورود کند، تأکید کرد: این مسئله بدین منظور است که ممکن است مباحث امنیتی در محصولات تراریخته شکل بگیرد که نیاز است دقت لازم در این رابطه وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین وزارتخانه هایی، چون وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، وزارت کشور و همچنین وزارت امور خارجه در قالب یک برنام منسجم، علمی و کارشناسی در زمینه محصولات تراریخته ریل گذاری مد نظر را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما باید از ژنوم‌های بومی خود در رابطه با محصولات تراریخه مراقبت کنیم، افزود: این درحالی است که ما باید نسبت به ورود ژنوم‌های سایر کشور‌ها به داخل حساسیت لازم را داشته و آن‌ها را کنترل کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار داشت: البته با توجه به اینکه ایران جمعیتی رو به افزایش دارد و مصرف محصولات زیاد است، پیشنهاد می‌شود وزارتخانه هایی، چون بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی دفاتری را در سطح مدیر کل در وزارتخانه‌های خود تحت همین عنوان (محصولات تراریخته) تشکیل دهند تا این موضوع در سطوح اجرایی هم مورد پیگیری قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 23 آبان 1396 ، کدخبر: 367425 ، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین