پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱
استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه برای مواقع بحرانی باید به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی داشته باشیم، گفت: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دو مقوله بسیار مهم هستند و احتمال روبه‌رو شدن با حوادث در هرلحظه‌ای وجود دارد و نیاز است آمادگی لازم همواره وجود داشته باشد.

شعار سال: استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه برای مواقع بحرانی باید به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی داشته باشیم، گفت: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دو مقوله بسیار مهم هستند و احتمال روبه‌رو شدن با حوادث در هرلحظه‌ای وجود دارد و نیاز است آمادگی لازم همواره وجود داشته باشد.

 فریدون همتی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان هرمزگان جان باختن جمعی از هم‌وطنان براثر حادثه زمین‌لرزه در غرب کشور را تسلیت گفت و اظهار کرد: برای کمک به حادثه دیدگان این زلزله اعلام آمادگی می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری و پشتیبانی تجهیزاتی و اعزام نیروهای امدادی از استان هرمزگان به مناطق زلزله‌زده هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای مواقع بحرانی باید به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی داشته باشیم، افزود: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دو مقوله بسیار مهم هستند و احتمال روبه‌رو شدن با حوادث در هرلحظه‌ای وجود دارد و نیاز است آمادگی لازم همواره وجود داشته باشد.

استاندار هرمزگان خواستار توجه به آموزش و پیشگیری در زمینه مدیریت بحران شد و بیان کرد: هرمزگان استانی زلزله‌خیز است و علاوه بر آن حوادثی همچون سیل نیز در این استان واقع می‌شود و با توجه به‌قرار داشتن در کنار دریا و همچنین تردد هوایی داخلی و خارجی، وجود مسیر ریلی و همچنین استقرار صنایع بزرگ امکان بروز هر نوع حادثه‌ای در هرمزگان وجود دارد.

همتی تصریح کرد: برای آمادگی در برابر حوادث مانورهای مختلف در ساعات مختلف شبانه‌روز باید در هرمزگان برگزار شود تا میزان آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مواقع بحرانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: هرچه قدر آمادگی برای حوادث وجود داشته باشد، خسارت‌های جانی و مالی نیز در بحران‌های مختلف کاهش می‌یابد و این نشان می‌دهد که مدیریت بحران از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید آن را جدی بگیریم و هماهنگی لازم و ظرفیت و توانمندی مقابله با هر بحرانی را داشته باشیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت استان هرمزگان نیاز است سه پایگاه بزرگ امداد و نجات در مناطق مرکز، شرق و غرب استان ایجاد شود تا در زمان حوادث سریع‌تر امدادرسانی صورت گیرد.

همتی همچنین خواستار آموزش دهیاران و اعضای شوراها برای آمادگی در برابر بحران شد و اضافه کرد: با استان‌های هم‌جوار نیز باید هماهنگی و تعامل داشته باشیم تا در مواقع بحران از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 23 آبان 96، کدمطلب:96082313525، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین