پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۶۳۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
ادعا می شود که در برخی موارد ، افراد ترانس سکشوال با افراد همجنس گرا تمایز داده نمی شوند . افراد ترانس سکشوال کسانی هستند که روح خود را اسیر بدنی می دانند که به جنس مخالف تعلق دارد و می خواهند تغییرجنسیت دهند تا به بدن واقعی خود برسند و با جنس مخالف زندگی کنند .اما هم جنس گرایان، تمایلات عاطفی شدید به جنس خود داشته و از جنس مقابل فاصله می گیرند و .... . اینها بخشی از استدلال هایی است که قصد تمایز بین چند واژه هم جنس گراها ، هم جنس بازها ، دگر جنس گراها و ترانس سکشوال ها را دارد. اما در مقابل، افراد دارای مقیدات دینی و ارزشی معتقدند که، همجنس‌گرایی، همجنس‌بازی و همجنس‌خواهی، اگرچه در ظاهر سه واژه متفاوت هستند، امّا در واقع به یک معنا می‌باشند که طرفداران آن برای فرار از بار منفی و قبحی که واژه «همجنس‌بازی» در جامعه دارد تلاش کرده‌اند تا واژه‌هایی را انتخاب کنند که دست‌کم بار منفی کمتری داشته باشد. هر فرد همجنس بازی می تواند ادعا کند که من همجنسگرا هستم و در عمل فرد همجنسباز همان کاری را که همجنس گرا انجام می دهد را انجام می دهد . حتی با فرض پذیرش چنین اختلافی، و پذیرش این‌که همجنس‌گرایی، خصیصه‌ای ‌ذاتی در برخی انسان‌ها بوده و درمان‌پذیر نیست، اما این‌گونه نیست که انسان با داشتن چنین تمایلی مجبور به پیروی از خواسته‌اش بوده و این مجوّزی برای ارتکاب گناه نیست .

شعارسال:همجنس‌گرایی به تمایل عاشقانه، تمایل جنسی، یا رفتار جنسی اشخاص همجنس گفته می‌شود. همجنس‌گرایی در کنار دگرجنس‌گرایی و دوجنس‌گرایی، سه ردهٔ اصلی را در طیف گرایش‌های جنسی تشکیل می‌دهند. همجنس‌گرایی به‌عنوان یکی از گرایش‌های جنسی، به‌معنی مجموعه‌ای از تمایل‌های جنسی، عاطفی، یا عاشقانه به افراد همجنس است که نسبتاً پایدار و مداوم باشند. به فردی که به جنس مخالف گرایش داشته باشد «دگرجنس‌گرا» و به افرادی که هم به جنس مخالف و هم به افراد همجنس تمایل دارند، «دوجنس‌گرا» می‌گویند. همجنس‌گرایی همچنین به تصور شخص از هویت جنسی‌اش نیز اطلاق می شود. 

در برداشت های عمومی به زن همجنس گرا عموما لزبین و به مرد همجنس گرا ، عموما گی می گویند. در برداشت‌های مطرح در جوانع دینی و ارزشی همجنس‌گرایی امری غیرطبیعی، غیراخلاقی و غیر شرعی مستوجب عقاب و عذاب و برخورد کیفری بوده و جرم انگاری شده است. اما در مقابل از دههٔ ۱۹۷۰ مراجع پزشکی و روان‌پزشکی جهان، به‌طور رسمی همجنس‌گرایی را از فهرست بیماری‌های روانی خارج کرده‌اند. انجمن روان‌شناسی آمریکا در سال ۱۹۷۵، سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۹۲، سازمان‌های بهداشتی انگلستان از سال ۱۹۹۴، سازمان‌های بهداشتی روسیه از سال ۱۹۹۹ و انجمن روان‌شناسی چین از سال ۲۰۰۱ از جملهٔ این سازمان‌ها هستند.

همجنس گرا کیست؟
از فردی همجنس گرا پرسیدم یک فرد همجنس گرا را چگونه تعریف می کنید ؟ گفت : شما فکرش را بکنید که سیاره ای وجود داشته باشد که همه ساکنین آن از یک جنس باشند یعنی همه بشکل زن و یا مرد . کار کنند ، بخورند ، بنوشند ، برقصند ، آواز بخوانند ، جنگ کنند ، عاشق شوند و غیره . فرض کنیم ساکنین کره همجنس گرا همگی بشکل زن باشند و اگر یک از ساکنین کره زمین ، یکی از ساکنین کره همجنس گرا را به کره زمین ببرد و اگر یکی از مردان زمینی عاشق او شود ، آیا می دانید برای ساکن کره همجنس گرا در ارتباط با این عشق چه حالتی دست خواهد داد ؟ او احساس خواهد کرد که یک گوریل عاشق او شده است . این احساس یک همجنس گرا به جنس مخالف است . آیا شما مایلید با یک گوریل ازدواج کنید ؟

ترانس سکشوال کیست ؟
گاهی بعضی ها ، افراد ترانس سکشوال را با افراد همجنس گرا تمایز نمی دهند . افراد ترانس سکشوال کسانی هستند که روح خود را اسیر بدنی می دانند که به جنس مخالف تعلق دارد و می خواهند تغییرجنسیت دهند تا به بدن واقعی خود برسند و با جنس مخالف زندگی کنند . در همین ارتباط از یک فرد ترانس سکشوال پرسیدم یک ترانس سکشوال را چگونه تعریف می کنید ؟
گفت : فکرش را بکنید مردی شبی با همسرش به بستر خواب برود . صبح وقتی او از خواب برمی خیزد بالایش یک مردی سبیل کلفت را می بیند که می خواهد او را ببوسد ! مرد مشتش را گره کرده و یک تو دهنی به آقا سبیلو می زند و بلند می شود اما وقتی بلند می شود ، ناباورانه می بیند که پستان های زنانه دارد او به آئینه خیره می شود و می بیند او تبدیل به یک زن شده است . این شخص ترانس سکشوال است که حال روحش اسیر بدن جنس مخالف است . آیا فکر می کنید مرد دیروزی که جسمش به زن تبدیل شده تمایل به زندگی زناشویی با یک مرد را خواهد داشت ؟

همجنس باز کیست ؟
همجنس بازان افرادی هستند که در صورت فقدان جنس مخالف و یا تنوع طلبی، با هم جنس خود مقاربت می کنند و در حالت عادی می توانند با جنس مخالف مقاربت نمایند. در تعریف حاضر، عامل تمایز همجنس گرا یا همچنس باز را در بحث دو جنس گرایی همجنس بازها ، تنوع طلبی دو جنس گراها و انحراف روانی و اخلاقی داشتن آنها، خلاصه کرده اند. موضوعی که بنوعی قصد پوشاندن همگرایی های انها یا تمایل به هم جنس را دارد.

همجنس گرایی و همجنس بازی :
ما در این زمینه با دو لغت و دو تعریف کاملا مجزا روبرو هستیم که گاهی به غلط مترادف هم تلقی می شوند. در تعریف نخست ؛ همجنس گرایی(با داشتن بار معنایی گرایش) ؛ به یک گرایش و کشش فطری اشاره دارد که می بایست لزوما در نهاد فرد قرار داشته باشد. اما همجنس بازی ؛ با همراه داشتن بار معنایی لغت بازی ؛ به یک تفنن جنسی و یک متد ارضا نیازهای عاطفی و جنسی اشاره می کند. جدل از آنجا آغاز می شود که همجنس گرایی در برابر این سوال قرار می گیرد. فطری یا انتخابی ؟
اگر تمایل فطری ؛ عاطفی و جنسی به جنس مخالف را حالت ایده آل و معمول فرض کنیم و بپذیریم که کشش و جاذبه به جنس مخالف درست همانند داشتن دو دست و دو پا و یک بینی نشانه سلامت جنسی و ژنتیکی انسان محسوب می شود ؛ می توانیم همجنس گرایی را یک حالت فطری و ژنتیکی خاص بنامیم.

همجنس گرایی به عنوان یک انتخاب ؟
اما اگر تمایل جنسی و عاطفی به جنس موافق را یک نوع از انواع ارتباطات قابل انتخاب انسانی در نظر بگیریم ؛ با این تعریف که هر انسانی که بخواهد می تواند آن را به عنوان یک تنوع و یک راه ارضا غرایض خود انتخاب کند ؛ در این صورت همجنس گرایی را یک متد قابل انتخاب دانسته ایم. در این حالت باید بپذیریم که تمایل به جنس موافق نیز همانند تمایل به جنس مخالف در نهاد فطری اکثریت انسان ها وجود دارد و تنها این روش های تربیتی بوده که یکی را بارور کرده و دیگری را خفته نگه داشته است. بر همین اساس هر لحظه ممکن است تحت شرایط اجتماعی و فرهنگی و تربیتی ؛ این حس فروخفته بالفعل گردد و در تمایلات انسان نمود پیدا کند.

همجنس گرایی نمی تواند انتخابی باشد :
روش های تربیتی و تاثیر تربیت در زندگی انسان از گذشته تا به امروز درگیر محدودیت هایی ست که بر همین اساس نمی توان پذیرفت همجنس گرایی هم دقیقا همانند تمایل به جنس مخالف در نهاد همه انسان ها و به همان شدت وجود داشته باشد. انحصاری بودن روش های تولید مثل به ارتباط زن و مرد ؛ باعث شده است که ایده آل ترین تعریف خانواده در انحصار تمایل به جنس مخالف قرار گیرد و چون روش تولید مثل ؛ یک بحث تربیتی نیست ؛ می توان نتیجه گرفت که همجنس گرایی که حالت خاص از تمایلات جنسی و عاطفی ست نه یک حالت عمومی.

همجنس گرایی بیماری نیست : 
بیماری حالت خاصی از شرایط ژنتیکی و روانی است که به دلیل مشکلاتی که برای فرد مبتلا فراهم می کند نیازمند درمان است و اصولا (حتی با شانسی بسیار اندک) با درمان قابل معالجه است. اما همجنس گرایی با اینکه یک حالت خاص ژنتیکی و روانی ست اما نیازمند درمان نیست و اصولا با درمان قابل معالجه نیز نمی باشد. پس از تعریف بیماری خارج است.

همجنس بازی چیست ؟
همجنس بازی ؛ انحراف جنسی ناشی از شرایط اجتماعی ؛ فرهنگی و تربیتی است که در فردی که فطرتا همجنس گرا نیست ظهور می کند. مثلا در شرایط فشار و سختگیری پیرامون مسائل جزئی جنسیتی ؛ افرادی به ناچار و به علت دسترسی بهتر به هم جنسان خود ؛ برای ارضا غرایض جنسی به همجنس بازی روی می آورند. در این حالت اگر این شرایط ادامه پیدا کند ؛ فرد به این شرایط عادت کرده و فطرت اصولی جنسی اش که همانا تمایل به جنس مخالف است به مرور تضعیف می شود . همین طور در شرایط بی بند و باری جنسی ؛ همجنس بازی بسیار مشاهده شده است. فرد در این شرایط به دلیل غوطه ور شدن در مسائل جنسی ؛ دچار یک تنوع طلبی بیمار گونه می شود و به انحرافات جنسی دچار می شود. انحرافات مازوخیستی ؛ آزار طلبی و همجنس بازی شایع ترین نمونه های انحرافات در شرایط بی بند و باری جنسی هستند.

دیگر عامل جدی بروز انحراف همجنس بازی ؛ عدم آگاهی کافی از روش ها و اصول ارتباط جنسی کامل و سالم با جنس مخالف است. معمولا زنانی که در ارتباط جنسی خود با مردان دچار یک نوع مردسالاری عمیق جنسی و به نوعی بهره کشی و آزار شده اند و حقوق شان در آمیزش جنسی به هیچ گرفته شده است ؛ پس از مدتی دچار سرد مزاجی و زدگی و ترس از روابط جنسی می شوند. در این مواقع احتمال خطر همجنس بازی به وجود می آید. چون در این گونه موارد فرد به یک نفر از جنس خود بیشتر و بهتر می تواند اعتماد کند و نزدیک شود.

آموزش آری … تبلیغ نه :
اما نباید فراموش کرد که چه در جوامع ما و چه در جوامع مدرن ؛ همجنس گرایی و جامعه همجنس گرایان ؛ خطر ایجاد و گسترش انحراف جنسی همجنس بازی را به همراه خود دارند. باید توجه داشت ؛ همزمان با آموزش ؛ همواره همجنس گرایان را از ایجاد یک جو تبلیغاتی بر حذر داشت. مثلا نباید سازمان حمایت از همجنس گرایان ؛ درست مثل یک کلوپ اسب سواری عضو بگیرد. حتما باید نظارت پزشکی و روانی کامل و قوی وجود داشته باشد تا ساز و کارهای مربوط به امور همجنس گرایان از خطر ایجاد و بسط و گسترش انحرافات جنسی مصون بماند.

همجنس گرایی را بهتر بشناسیم: 
همجنس‌گرایی یکی از گرایش‌های جنسی است که ویژگی آن تمایل زیبایی‌شناختی، عشق رومانتیک و تمایل جنسی فردی است که تنها متوجه جنس همگون با خود او است. مشخص کردن این که چند درصد از یک جمعیت همجنس‌گرا است به دلایل مختلفی برای پژوهشگران دشوار است. امروزه براساس بیشتر مطالعات در جوامع مختلف بین ۲٪ تا ۱۳٪ افراد جامعه همجنس‌گرا هستند.بسیاری از همجنس‌گرایان زندگی سالم و تنظیم شده و شادی دارند. همچنین اغلب همجنس گرایان در روابط عاطفی پایدار هستند. بر اساس مطالعات روان‌شناختی حس عاطفی در همجنس‌گرایان با حس عاطفی موجود در دگرجنس‌گرایان برابر است و تفاوتی ندارد. روابط و رفتارهای همجنس‌گرایانه همان‌گونه که مورد ستایش واقع شده‌‌اند در طول تاریخ بسته به موقعیت٬ فرهنگ و زمان وقوع٬ محکوم نیز شده است. از اواخر سده ۱۸ میلادی جنبش‌هایی به منظور شناساندن و گرفتن حقوق قانونی برابر همچون حق ازدواج، اتحاد مدنی، سرپرستی فرزندخوانده، استخدام، خدمت در ارتش و دسترسی برابر به خدمات درمانی برای همجنس‌گرایان به‌وجود آمده‌ است.

تئوری هورمونی پیش از تولد : 
زیست‌شناسی عصبی مغز در ایجاد حالت مردانگی تاحد زیادی کشف شده‌ است. استرادیول و تستوسترون که به وسیلهٔ آنزیم ۵-α ردوکتاز تبدیل به دی هیدروتستوسترون می‌شوند، عمل ایجاد حالت مردانگی را با اتصال به گیرنده‌های آندروژن (هورمون‌های جنسی مردانه که باعث ایجاد صفات ثانویه مانند ریش و کلفتی صدا می‌شوند) بر عهده دارند. تغییرات جسمی و روانی زمانی ظاهر می‌شوند که تعداد این گیرنده‌های آندروژن بسیار کم مانند نشانگان بی حسی آندروژنی و یا بسیار زیاد باشد (مانند زنان مبتلا به پُریاختگی مادرزادی غدهٔ فوق کلیه) به‌نظر می‌رسد همجنس‌گرایی چه در مردان و چه زنان نتیجهٔ چنین دگرگونی‌هایی است.

تفاوت‌های فیزیولوژیکی همجنس‌گرایان : 
تحقیقات بسیاری که در این زمینه انجام شده‌اند، مانند تحقیقات پیشگامانهٔ عصب‌شناس سیمون لوی، نشان می‌دهند که تفاوت‌های قابل توجهی در فیزیولوژی مردان همجنس‌گرا و مردان دگرجنس‌گرا وجود دارد. این تفاوت‌ها ابتدا خود را در مغز، گوش میانی، و حس بویایی آشکار می‌سازند. لوی در آزمایشی دریافت که مغز ۱۰٪ از مردان همجنس‌گرای مورد آزمایش تفاوت فیزیولوژیکی آشکاری با همان بخش‌ها در مردان دگرجنس‌گرا دارد. گاهی نتایج این تحقیقات را به این معنا می‌گیرند که همجنس‌گرایی در افراد پدیده‌ای مادرزادی است. با این حال خود «لوی» می‌گوید: «تحقیقات من ثابت کنندهٔ یک دلیل ژنتیکی برای همجنس‌گرایی نیستند. من هیچ قسمتی از مغز را به عنوان یک مرکز همجنس‌گرا کننده معرفی نکرده‌ام. INAH-۳ بیشتر مانند حلقه‌ای از زنجیرهٔ هسته‌های شکل دهندهٔ رفتارهای جنسی مردان و زنان عمل می‌کند تا یک هستهٔ همجنس‌گرا کننده … و از آنجا که من مغز افراد بالغ را مورد مطالعه قرار داده‌ام هیچ دلیلی وجود ندارد که نتیجه بگیریم این تفاوت‌ها مادرزادی بوده‌اند و بعد از تولد به وجود نیامده‌اند.» تحقیقات لوی مورد انتقادهایی قرار گرفت که یکی از دلایلش انتخاب مردان همجنس‌گرایی بود که به علت بیماری ایدز جان خود را از دست داده بودند، در حالی که دگرجنس‌گراهای مورد مطالعه به این بیماری مبتلا نبودند. مقایسه‌ای که بین اندازهٔ INAH-۳ در افراد مبتلا به ایدز دگرجنس‌گرا و همجنس‌گرا انجام شد (با وجود کوچک بودن جامعهٔ آماری) نشان داد که اندازهٔ این بخش از مغز در هر دو آنها مشابه‌ است. البته باید توجه داشت که هیچ مدرکی مبنی بر تأثیر ابتلا به ایدز بر اندازهٔ INAH-۳ یافته نشده‌ است. تحقیقات در زنان هنوز به هیچ نتیجه مشابهی منتهی نشده است.

بعضی از تحقیقات اخیر حاکی از ارتباط تعداد برادرهای بزرگ‌تر با همجنس‌گرایی فرد می‌باشد. بلانکارد و کلاسن در سال ۱۹۹۷ اعلام کردند هر برادر بزرگ‌تر احتمال همجنس‌گرایی فرد را تا ۳۳٪ بالا می‌برد. این یافته طبق گفتهٔ بلانکارد «یکی از معتبرترین یافته‌های اپیدمیولوژیکی است که تا به حال در رابطه با گرایش های جنسی کشف شده‌ است.» بر طبق این یافته، گفته می‌شود که هر جنین مذکر در مادر واکنشی ایمنی ایجاد می‌کند و این واکنش با جنین بعدی تشدید می‌شود. این جنین‌ها آنتی ژن H-Y که نفش آنها در تغییرات جنسی مهره‌ها تقریباً ثابت شده‌ را تولید می‌کنند. و این همان آنتی ژنی است که آنتی بادی مادری H-Y به آن واکنش داده و نیز یادآوری (از نظر ایمنی شناختی) می‌نماید. سپس آنتی بادی‌های H-Y تولید شده توسط مادر به جنین حمله می‌کنند و کارایی آنتی ژنهای نامبرده را در ایجاد حالات مردانه در مغز جنین پایین می‌آورند. از این موضوع با نام «اثر ترتیب تولد برادر» یاد می‌شود.
پزوهش‌های جدید اثبات کرده‌اند مغز مردان همجنس‌گرا به مغز زنان دگرجنس‌گرا و مغز زنان همجنس‌گرا به مغز مردان دگرجنس‌گرا شبیه‌ است.

ژنتیک همجنس گرایان : 
از منظر ژنتیکی تئوری‌های کمی به منظور توضیح یک ژن مستقیم برای همجنس‌گرایی وجود دارد هرچند یک وجود «ژن گی» یک باور عمومی در جامعه‌ است. دیدگاه فراگیر در میان دگرباشان جنسی آن است که آن‌ها از همان ابتدای تولد همجنس‌گرا به وجود آمده‌اند. براساس پاره از پژوهش‌ها ثابت شد که ترتیب چینش ژنوم مادر می‌تواند بر گرایش جنسی فرزند تاثیرگذار باشد. کشف این موضوع که در نشریه Human Genetics به چاپ رسید به اندیشه وجود ژنی مستقل برای همجنس‌گرایی یعنی «ژن گی» را دامن زد. پژوهشگران در این تحقیق کروموزم غیرفعال X را در ۹۷ مادر دارای فرزند همجنس‌گرا و ۱۰۳ مادر دارای فرزند دگرجنس‌گرا مورد آزمایش قرار دادند. با این وجود برخی از پژوهشگران بر این عقیده هستند که ژنی تحت عنوان «ژن گی» وجود ندارد بلکه رفتار همجنسگرایانه معلول عملکرد چندین ژن است.

در سال ۲۰۱۰ گروهی از محققان کره‌ای موفق شدند که با حذف ژنی که با رفتارهای تولید مثلی مرتبط بود گرایش جنسی موش‌های ماده را تغییر دهند. موش‌های ماده مورد آزمایش از آن پس به موش‌های جنس موافق خود علاقه نشان می‌دادند و موش‌های نر را پس می‌زدند و از بوئیدن ادرار موش‌های نر خودداری می‌کردند؛ این در حالی بود که موش‌هایی که این ژن را حفظ کرده بودند به موش‌های نر واکنش نشان می‌دادند. مسئول این پروژه در این باره گفت: «نبود این ژن باعث می‌شود مغز موش‌ها همانند مغز موش‌های نر عمل کند.»

تفاوت‌های زیست‌شناختی همجنس‌گرایان با دگرجنس‌گرایان :
گزارشات بیان می‌کنند مردان همجنس‌گرا آلت تناسلی بزرگتر و قطورتری نسبت به مردان دگرجنس‌گرا دارند. نیمکره‌های مغز در مردان همجنس‌گرا و زنان دگرجنس‌گرا نسبت به هم موزون است در حالی که نیمکره راست زنان همجنس‌گرا و مردان دگرجنس‌گرا نسبت به نیمکره چپ بزرگتر است.بوی حاصل از زیر بغل در مردان همجنس‌گرا و مردان دگرجنس‌گرا متفاوت است. مردان و زنان همجنس‌گرا نسبت به دگرجنس‌گرایان بیشتر چپ دست هستند.

اصلاح رفتار :
تاکنون هیچ سند علمی و معتبری بدست نیامده که حاکی از «درمان» موفق یک همجنس‌گرا و تبدیل او به یک دگرجنس‌گرا باشد و حتی برخی افراد در اثر چنین «درمان»هایی دچار صدمات خطرناک و جدی شده‌اند. با این حال طرفداران درمان همجنس‌گرایی به افرادی اشاره می‌کنند که به زعم آنها «موفق» شده‌اند. به هر جهت تنهٔ اصلی جامعهٔ پزشکی و روانشناسی این ادعاها را مردود می‌داند و تلاش برای تغییر گرایش جنسی را بی‌اثر و بالقوه خطرناک تلقی می‌کند.

طبیعت در برابر تربیت :
این که بین عوامل روان‌شناختی و عوامل زیست شناختی کدام بر همجنس‌گرایی مؤثرتر است مسأله ایست که همواره عامل بحثهای بسیار شده‌ است. از این عوامل می‌توان به عوامل ژنی و یا هورمونهای مؤثر بر جنین نام برد. از نظر تاریخی فروید و روانشناسان دیگری در شاخهٔ روانکاوی معتقد بودند که تجربیات دوران کودکی در شکل‌گیری گرایش‌های جنسی مؤثرند. به عنوان مثال فروید معتقد بود که نوجوانان همگی همجنس گرا هستند و پس از گذراندن مراحلی دارای حالات دگرجنس‌گرایی می‌شوند و آنها که همجنس‌گرا می‌مانند به علت مواجهه با یک مانع یا حادثهٔ بازدارنده، تکامل جنسی خود را به اتمام نرسانده‌اند. او همچنین معتقد بود که بعضی افراد که این دورهٔ تکامل جنسی را بدون هیچ مشکلی طی کرده‌اند نیز همچنان در درون خود به صورت پنهان و به درجات متفاوت دارای تمایلات همجنس خواهانه هستند. کشفیات مدرن علمی و پزشکی تأکید بر زیست شناختی بودن عوامل همجنس‌گرایی و رفتارهای همجنس‌گرایانه در کودکی دارند و این عوامل شامل عوامل ژنتیکی و یا کسب شده در رحم مادر می‌باشند. ناگفته نماند که همین پیش زمینه‌های زیست شناختی همجنس گرایانه‌است که در کودکی شرایط ایجاد عوامل روان‌شناختی را مهیا می‌کند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفا آنلاین ، تاریخ انتشار 23 آبان 96، کد خبر 173877 : ، www.shafaonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی 2019
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
39
33
به نظر من همجنسباز با همجنسگرا فرقی نداره.جفتشون بیماری هستن.فقط میخوان خودشون رو توجیح کنن
پاسخ ها
saeid
| Netherlands |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
نظر شما محترمه ولی اگه میخوای به واقعیت پی ببری از خدا بخواه یه روز تو رو تبدیل به همجنسگرا و یه روز دیگه تبدیل به همجنسباز کنه. تنها در این صورته که ما رو درک خواهید کرد و دیگه نمیگید فرقی با هم ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
20
2
خاک بر سرتون که از حقوق یه مشت کونی حمایت میکنید

فرد فطرتا به همجنسش گرایش داره و خدا ژنتیکی اینطوری آفریدتش؟
اگه ژن قرار بود تو همه باشه و از اول ارث برسه پس حضرت آدم هم ژن لواط داشته و خدا باید یجوری می‌آفریدتش که امکان رابطه با همجنسشو داشته باشه
یعنی ممکن بوده اصلا حضرت آدم با حوا رابطه نداشته باشه و نسل انسان امروزی از همون اول منقرض شه نابغه‌ها

این تحقیقات پروپاگاندایی که به خوردتون دادند خیلی وقته نقض شده
از نظر علمی و آکادمیک اصلا چیزی به نام ژن همجنسگرایی وجود نداره
پاسخ ها
saeid
| Netherlands |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
دقت کن مطلبو دوباره بخون نوشته پزشکان و محققان بعد از مدتی نظریه ژن گی رو رد کردن ینی تجدیدنظر کردن و به این نتیجه رسیدن که همجنسگرایی معلول اختلال در عملکرد چندین ژن است. پس شما دیگه بیخیال ژن گی در حضرت آدم شو و مطرحش نکن.
بله فطرتا حالا توسط خدا یا طبیعت این اتفاق میفته و از بدو بلوغ متوجه تفاوت گرایشمون شدیم در حالی که در کودکی وضعیت رفتاری یکسانی با شماها داشتیم
saeid
Netherlands
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
6
5
واقعا میتونم بگم تا حالا مقاله به این پختگی و کاملی در این مورد نخونده بودم احسنت به شما و ممنون بابت زحماتتون.
یک نکته جالب دیگه رو میخواستم باهاتون به اشتراک بزارم اونم اینکه صورت و چهره پسران و مردان همجنسگرا با پسران و مردان دگرجنس گرا تفاوت داره و یک بی ریختی و زشت بودن عجیبی در چهره مون نسبت به پسرهای دیگه موجوده و من اینو میتونم براتون با سند و مدرک عینی ثابت کنم
موفق باشید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
5
5
خجالت آوره
به قول دوستی اگر یک روز سانسور علمی و رسانه‌ای شکست، تاریخ از سلاخی علم در قرن بیست و یکم خواهند نوشت. خواهد نوشت که برخی صاحبان قدرت و رسانه چطور بدون هیچ مبنای علمی ای ، همجنسگرایی رو به جامعه تحمیل کردند.
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، پایگاهی توسعه گرا، مستند نویس و مستقل است. 
تقاضاداریم بجای برچسب زدن یا انتقادات مبتی بر گمان و حدس، نظرات خوب اصلاحی خودتان را برایمان ارسال نموده تا منتشر کنیم و امکان تبادل آرا منجر به کشف حقیقت، فراهم گردد. 
از نظرات ارسالی شما سپاسگزاریم

محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
1
2
مملو از اطلاعات غلط و بی‌اساس. همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی معادل‌های فارسی تعریف شده برای واژه Homosexuality هستن! امّا این‌جا می‌بینیم برای دو ترجمه مختلف از یک واژه دو تعریف که اصلاً معلوم نیست چه مبنایی داره صورت گرفته و...
مدیر پایگاه

سلام 


منتطر دریافت توضیحات تکمیلی یا ارایه متن تالیفی شما هستیم

ایرانی
France
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
3
0
صدا و سیمای پر از حاشیه، صدا و سیمایی که شنیدن اسم آن هم باعث احساس بد در مردم می شود ، صدا و سیمایی که سالانه میلیاردها تومان برای ساخت برنامه های کم کیفیت و بی هدف خود دریافت می‌کند تا از سویی برای کودکان معصوم برنامه هایی با مضمون شستشوی ذهنی آنها را فراهم کند و از سویی برای بزرگسالان برنامه هایی پر از کذب و سانسور و فریب جهت منزه نشان دادن بسیاری از مفسدین ، نهادها و سازمان‌ها !!
برنامه هایی که سطح شعور پایین و اندک سازندگان آنها را و توهینی که این سطح از بی‌خردی به شعور بینندگان خود می‌کند را به نمایش می‌گذارد (بینندگانی که کمتر از ده درصد از جمعیت کشور هستند) ...
خواندن این چند خط باعث شد صدا و سیما را به یاد بیاورم !
به خصوص آنجا که نوشته شده است :
( از یک دوست همجنس گرا پرسیدم ! )
که این جمله مرا یاد دانشمندان بی هویت و بی نام و نشان صدا و سیما انداخت که همیشه برای تاُیید مطالب بی پایه و اساس و باور پذیرتر نشان دادن آنها دروغها از این واژه استفاده می‌شود (ردپای این مغالطه گر و دروغگو بار آوردن مردم را در بعضی از نظرها به خوبی می‌توان مشاهده نمود)
چند خطی که در آنها توهین به شخصیت دیگران ، توهین به شعور دیگران ، دروغ ، سانسور ، کتمان واقعیت ، تحریف حقیقت و و و و و به کرّات دیده می‌شود
چند خطی که از احساس خود برتر و خود داناتر و خود فهمیده تر و خود همه چیزدان و به طور قطع به یمین ، احمق فرض کردن دیگران توسط نویسنده نشاُت گرفته است
چند خطی که به برای همان زیر ده درصد نوشته شده است ، چون نویسنده از سطح خرد آنها آگاه است
چند خطی که در آنها وقتی صحبت از کروموزوم‌ها می شود ، خواننده هم آن را مطلبی علمی و صحیح میپندارد (هر چند که پر از ایراد باشد)
چند خطی که نویسنده با شیوه های اکتسابی از حرفی بی‌پایه و اساس مانند "اثر ترتیب تولد براد" استفاده می‌کند تا هم مخاطب خود را فریب دهد و هم با خواندن چند نظر موافق لبخند رضایتی بر گوشه لبانش بنشیند
(البته می‌دانیم که شما مستقل هستید و ما برچسب مبتنی بر حدس و گمان میزنیم ، ولی از ما نرنجید که این بهتان زدن‌ها از شماست که برماست)
لطفاً منتطر دریافت توضیحات تکمیلی یا ارائه متن تالیفی از طرف ما نباشید زیرا که صدای وجدان ما با نبض ما گره خورده است /
مدیر پایگاه

سلام 
مطالب با رویکرد آسیب و انتقاد برای موضوعی غیر از موضوع اصلی نوشته شده است . ای کاش با رویکردی تحلیلی و ارایه طریق در خصوص موضوع اصلی ، برایمان ارسال مطلب می کردید. 

محمد
-
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
2
همجنس‌گرایی یا همجنس‌بازی؟

مسئله‌ای که فقط و فقط در فضای "فارسی‌زبان" مطرح است. ولی بالأخره کدام؟

همجنس‌گرایی معادل فارسی برای واژهٔ Homosexuality است.¹ Homosexuality هم از Homosexual گرفته شده که برای اولین‌‌بار در سال ۱۸۶۸ و توسط "کارل ماریا کرتبنی" برای اشاره به "رفتارهای شهوانی بین دو فرد همجنس" به‌کار رفت.² تعریف Homosexuality هم این است: تمایل جنسی یا رفتار جنسی با فرد همجنس.³

تعریف همجنس‌باز چیست؟ معنای این واژه در فرهنگ فارسی عمید: فرد علاقمند به برقراری رابطهٔ جنسی با همجنس خود.⁴ چنان‌چه می‌بینیم، بین معنای همجنس‌باز و تعریف همجنس‌گرایی (Homosexuality) تفاوت بنیادینی وجود ندارد‌.

درواقع، هر دو واژهٔ همجنس‌گرایی و همجنس‌بازی، صرفاً معادل‌هایی برای همان Homosexuality هستند، نه دو واژهٔ مجزا با معانی متفاوت.

اما ادعای متفاوت بودن "همجنس‌گرایی" و "همجنس‌بازی" از کجا شروع شد؟ یک مجلهٔ فارسی‌زبان همجنس‌گرایان در یکی از شمارگان خود به تاریخچۀ لفظ "همجنس‌گرایی" پرداخته است که نکات کلیدی آن را در ادامه می‌بینیم.

در اواخر دههٔ ۶۰، ۱۳ نفر همجنس‌گرای ایرانی پناهنده در سوئد، گروهی برای عادی‌سازی روابط جنسی همجنس‌‌ها در جامعهٔ ایرانی، تشکیل دادند. از جمله اقدامات این گروه این بود که تلاش کرد تا لفظ "همجنس‌گرایی" را جایگزین لفظ "همجنس‌بازی" کند. چراکه لفظ همجنس‌بازی دارای بار منفی بود و کار عادی‌سازی همجنس‌بازی (روابط جنسی همجنس‌ها) را مشکل می‌کرد.

وگرنه چنان‌چه گفتیم، هردو لفظ "همجنس‌گرایی" و "همجنس‌بازی" صرفاً معادل‌هایی برای Homosexuality بودند.

منابع:
۱- vajehyab.com: Homosexuality
۲- OutHistory
۳- Collins dictionary: Homosexuality
۴- vajehyab.com: هم جنس باز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مستند و محکم نوشته شده ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین