پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: متاسفانه در اثر خیانت‌هایی که صورت گرفت از اولین جاهایی که در زلزله ویران شد بیمارستان‌ بود، اگر بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله ویران نشده بود حتما آمار تلفات بسیار کمتر بود چرا که بسیاری از زلزله‌زدگان در داخل بیمارستان فوت کردند.

شعار سالحشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به مناطق زلزله زده گفت: مناطق زلزله‌زدهنیازمند گروه خونی O منفی و امکانات بیمارستانی است .

وی با اشاره به وضعیت زلزله‌زدگان گفت: دمای هوا امشب به زیر صفر می‌رسد و بسیاری از مردم خارج از خانه‌هایشان به سر می‌برند و باید توجه بیشتری صورت گیرد و چادرهای هلال احمر پاسخگو نیست نیازمند کارهای اساسی‌تر هستیم.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه فصل زمستان را پیش رو داریم و پیش بینی هم نمی‌شود که به سرعت کار بازسازی صورت گیرد، گفت: از اینکه رئیس‌جمهور فردا در اینمناطق زلزله زده حضور می‌یابند خوشحالم و انتظارم از ایشان این است که از ردیف بودجه‌ای سوانح و حوادث منابع لازم را به مناطق زلزله زده اختصاص دهند.

ساختارهای اصلی در این مناطق زلزله زدهویران شده است

نماینده اسلام‌آباد غرب افزود: انتظار دیگرم این است که ردیفی که اکنون در کلیات دستور کار دولت قرار دارد، ردیف ویژه زلزله در این مناطق را هم بگنجانند، لذا فاجعه از این جهت زیاد است که ساختارهای اصلی در این مناطق زلزله زدهویران شده است.دغدغه دیگرم این است که مجددا کار را به سازمان مدیریت بسپارند،لذا در گذشته‌ هم سازمان مدیریت رسیدگی به سوانح نداشت.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه امروز ساعت ۱۸ جلسه‌ ستاد مدیریت بحران در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت: برخی مناطق روستایی زلزله زده کماکان نیازمند امداد هستند، لذا اغلب گروه‌های امدادی در مناطق مختلف پراکنده شده‌اند و گروه‌های پزشکی هم ورود پیدا کردند و برخی از نارضایتی‌هایی که وجود داشت این بود که به صورت مدیریت نشده این کار صورت می‌گیرد.

اغلب راه‌های اصلی روستایی به جز برخی از مناطق روستایی صعب العبور باز است

وی با اشاره به وضعیت راه‌ها اظهار داشت: اغلب راه‌های اصلی روستایی به جز برخی از مناطق روستایی صعب العبور باز است و در حال امدادرسانی به زلزله زدگان هستند؛زلزله فراگیر است و آسیب‌های جدی وارد کرده و روستاهای سرپل ذهاب، دشت ذهاب، دهجامی در دالاهو، مناطق ازگله و میامی ویران شده‌اند و برخی مناطق مانند چالابکر اسلام آباد غرب به صورت نطقه‌ای دچار مشکل هستند.

نماینده اسلام آباد غرب با انقاد از تخریب بیماراستان تازه افتتاح شده اسلام آباد غرب،بیان کرد:‌ متاسفانه در اثر خیانت‌هایی که صورت گرفت از اولین جاهایی که در زلزله ویران شد بیمارستان‌است و با توجه به اینکه بیمارستان اسلام آباد غرب به تازگی افتتاح شد و هنوز تجهیزات آن کامل نشده بود این بیمارستان کاملا از سکنه خالی و ویران شده است.

وی ادامه داد: بزرگترین خیانت این است که بودجه زیادی برای ساخت بیمارستان استفاده شده اما اولین جایی که ویران شد بیمارستان و مسکن مهر‌ها بود و چند ساختمان مسکن مهر در اسلام آباد دچار فروپاشی شده و مردمی که با فقر و بدبختی زندگی خود را تشکیل دادند علاوه بر از دست دادن خانه، وسایل زندگی‌شان هم از بین رفت.اگر بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله ویران نشده بود، حتما آمار تلفات بسیار کمتر بود.

این نماینده مجلس،گفت: این اقدامات با هزینه‌ دولتی صورت گرفته اما نظارت درست انجام نشده و برای پیشگیری از خیانت‌های آینده باید این مسائل پیگیری شود.

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه اگر بیمارستان اسلام آباد غرب در زلزله ویران نشده بود حتما آمار تلفات بسیار کمتر بود،اظهار داشت: بسیاری از زلزله‌زدگان در داخل بیمارستان فوت کردند،این در حالی است که بیمارستان قدیمی پذیرای چند صد نفر مصدوم بود و بیمارستان ۳۰ ساله پس از زلزله سر پا مانده اما بیمارستانی که چند ماه پیش افتتاح شد ویران شده و این خیانتی است که حتما مدعی العموم باید پیگیری کند و غرامت جانی و مالی از مسببین آن گرفته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 22 آبان 96، کدمطلب:558216، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین