پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
راه‌اندازی نیروگاه برق - آبی با استفاده از خط انتقال آب طالقان موضوعی بود که در ستاد اقتصادمقاومتی استان مطرح و بررسی شد.

شعار سالزهرا عربشاهی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان البرز عصر شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تعداد کل پروژه های واگذار شده به بخش خصوصی ۱۰۱ پروژه است، اظهار کرد: در حال حاضر و در سال جاری حدود ۱۰۴ پروژه تملک قابلیت واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد که از این تعداد تا کنون ۱۷ پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.

در ادامه بهزاد پارسا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با بیان اینکه چهار پروژه در حوزه آبی پیشنهاد شده تا به بخش خصوصی واگذار شود، افزود: مطالعه و اجرایی نیروگاه های کوچک برق آبی همچنین مطالعه و اجرای طرح های تعادل بخشی تغذیه مصنوعی از جمله این پروژه ها محسوب‌می شود.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به مسائل یاد شده در حوزه آب استان، تصریح کرد: پروژه نصب کنتور هوشمند از جمله برنامه هایی است که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز ادامه داد: بررسی اقتصادی پروژه های نیروگاه های کوچک برق آبی صورت گرفته که با در اختیار دادن خط انتقال سد طالقان به استان امکان راه اندازی این نیروگاه وجود دارد.

پارسا با بیان اینکه پساب در استان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برای شهرک های صنعتی استان باید ۳۵ میلیون مترمکعب آب تامین شود که از این میزان ۷۵ درصد دیگر را می توان به صنعت بازگرداند.

خسرو ارتقایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه این جلسه بیان کرد: با طی کردن مراحل قانونی در مسیر خط انتقال آب سد طالقان به طول ۶۸ کیلومتر می توان پروژه نیروگاه کوچک برق آبی را اجرایی کرد.

غلامرضا رضایی فر مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز با بیان اینکه۱۶ پروژه با برآورد ۱۹۷ میلیارد تومان آماده واگذاری به بخش خصوصی است، گفت: در حال حاضر ۹ پروژه با اعتباری بالغ ۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شده که بنا داریم تا پایان سال ۱۰۱ میلیارد تومان دیگر از مجموع پروژه های یاد شده واگذار شود.

رضایی فر بیان کرد: تعدادی از پروژه های مهم استان نظیر پروژه آب شیرین کن اشتهارد به بهره برداری رسیده است از طرفی برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک ابریشم فراخوانی اعلام شده تا این پروژه در پایان سال جاری ۲۰۰ لیتر پساب قابل واگذاری داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 20 آبان 96، کدمطلب:4140957، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین