پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
موسس پویش حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت با انتقاد از تعلل شورای رقابت در صدور رای نهایی شکایت تعدادی از فارغ التحصیلان گفت: این تعلل شورای رقابت را پیگیری می کنیم.

شعارسال:موسس پویش حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت با انتقاد از تعلل شورای رقابت در صدور رای نهایی شکایت تعدادی از فارغ التحصیلان گفت: این تعلل شورای رقابت را پیگیری می کنیم.

حسین قربانزاده ، در خصوص آخرین وضعیت شکایت تعدادی از فارغ التحصیلان رشته حقوق به شورای رقابت در خصوص انحصار طلبی در پذیرش کارآموزان وکالت، گفت: ۱۷ مهر ماه بود که جلسه رسیدگی به این شکایت برگزار شد. بیش از یک ماه گذشته و هنوز شورای رقابت رایی را صادر نکرده است و این تاخیر پیش آمده یعنی نمیخواهند رای را صادر کنند.

وی افزود: در سایت شورای رقابت در بخش صدور نتیجه رایی قید نشده است و تنها به صورت جلسه برگزار شده اشاره شده که به دلیل ابهامات قانونی باید استفساریه در قالب طرح به مجلس مطرح شود.چنین حرفی بسیار عجیب است و سابقه نداشته که مرجعی که از منظر قانونی فصل الخطاب است،به دلیل اینکه ابهامی در قانون وجود دارد از صدور رای استنکاف کند و این خلاف قانون است.

موسس پویش حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالتبا اشاره به قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ اظهارداشت: مطابق قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴مصوب ۸۶ و اصلاحات بعد آن و به خصوص ماده ۶۲این قانون، تنها مرجع رسیدگی به رویه های ضد رقابتی شورای رقابت است.

قربانزاده تصریح کرد: این قانون همچنین اشاره می کند در مواردی که این قانون ساکت است طبق قوانین عمومی رسیدگی شود. در قانون آیین دادرسی مدنی مرجع رسیدگی کننده در بخش دادرسی هم امده است که مرجع رسیدگی کننده نمی تواند به بهانه اجمال و ابهام قانون از صدور رای استنکاف کند و باید رای را صادر کند.

این دانش آموخته حقوق با انتقاد از اظهار نظر ها در خصوص ابهام در قانون،گفت: اساسا معتقدیم اجمال و ابهامی در قانون وجود ندارد و آنقدر صریح در موارد ۴۴ و ۴۵ قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ به رویه های ضد رقابتی ذیل اصل ۴۴ که بخشهای عمومی دولتی تعاونی و خصوصی هستند اشاره دارد که دیگر ابهامی دیده نمی شود. در این مواد آمده است که عمل هرکسی که مانع ورود رقبای جدید شود و بازار را تسهیم کند از مصادیق رویه ضد رقابتی محسوب می شود.

قربانزاده به انحصار موجود در پذیرش ظرفیت وکیل اشاره و تصریح کرد: وقتی کانون های وکلا پیش از انکه صلاحیت را بسنجند ،ظرفیت تعیین می کنند و اعلام می کنند تعداد محدودی را می پذیریم و بعد آزمون می گذارند و همان ظرفیت را می پذیرند این به معنای محدود کردن و انحصار است.

وی افزود: امسال بیش از ۷۶هزار نفر در آزمون کانون های وکلا و حدود ۸۵هزار در آزمون مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه شرکت کردند و این در حالی است که حدود ۴هزار نفر از هر دو آزمون پذیرش می شوند.

موسس پویش حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت با تاکید براینکه شورای رقابت باید هر چه سریعتر نسبت به صدور رای اقدام کند،گفت: مشخص است که رویه ضد رقابتی در این حوزه وجود دارد.در حال حاضر تعلل بیش از یک ماه شورای رقابت آزار دهنده است و این تعلل حتما توسط افرادی که شکایت کردند،پیگیری می شود.

قربانزاده در خصوص درخواست استفساریه از مجلس گفت: در حالی که اختلاف نظر بر سر نسخ تبصره یک ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه سال ۷۶ است که ما ۲۱اسفند سال گذشته از معاونت قوانین مجلس استعلام گرفتیم و آنها اعلام کردند که این تبصره نسخ شده است.

وی افزود: ما از مجلس نظرخواهی کردیم و معاونت قوانین مجلس که مطابق قانون، مرجع نسخ قوانین است این یعنی ابهامی دیگر وجود ندارد،اینکه می گویند در قالب طرح مطرح شود، برای سایر شغل ها هم مستقلا باید طرح مطرح شود که این امر مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ،تاریخ انتشار 24مهر 96،کدخبر: 4145599،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین