پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، از برپایی ۲۵موکب در مسیر زائران رضوی همزمان با سالروز شهادت امام هشتم(ع) و وفات حضرت محمد(ص) در راه‌های مواصلاتی این استان خبر داد.

شعار سال: حجت‌الاسلام عبدالله واحدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته وقف و ضمن تشریح اقدامات این اداره کل در هفته پایانی ماه صفر، بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین اقداماتبرپایی۲۵موکب ویژه زائران حرم رضوی است که در هفته پایانی صفر قصد مسافرت به مشهد مقدس را داشته و یا روزهای بعدازآن، به مقصدشان بازمی‌گردند.

وی افزود: این موکب‌های در نقاط مختلف استان برپا و تا یک هفته پذیرای زائران حرم امن رضوی و همچنین سوگوارانی خواهد بود که با پای پیاده از نقاط مختلف کشور در مسیر مشهد مقدس در تردد هستند.

تجمع لبیک یا رسول‌الله(ص) برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین از آمادگی بقاع متبرکه استان برای اسکان زائران پیاده حرم رضوی خبر داد و گفت: سعی می‌شود تا زائران پیاده حرم رضوی در سریع‌ترین زمان با توجه به سرمای هوا در این فصل از سال، خدمات رفاهی را دریافت کنند.

واحدی در ادامه و بابیان اینکه برگزاری تجمع بزرگلبیک یا رسول‌الله (ص) یکی دیگر از برنامه‌های شاخص دهه وقفاست، گفت: این تجمع روز جمعه در شهرستان‌های مختلف استان، با حضور مردم متدین و خداجوی دیار قومس برگزارو به نماز دشمن‌شکن جمعه متصل خواهد شد.

وی افزود: برگزاری همایش وقف و رسانه، تجلیل از خادمان وقف از دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان سمنان است که با حضور فعالان حوزه وقف برگزار خواهد شد.

۱۸ پروژه اوقاف افتتاح می‌شوند

مدیرکل اوقاف استان سمنان از اجرای طرح هر شهید یک وقف نیز در این هفته خبر داد و گفت: این طرح با همراهی بنیاد شهید به اجرا درمی‌آید که ترویج فرهنگ وقف و همچنین قدردانی عملی از شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و سه هزار شهید دفاع مقدس استاندر زمره اهداف آن است.

واحدی همچنین گفت: افتتاح ۱۸ پروژه اوقاف که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازسازی بقاع متبرکه، مساجد و ... اشاره کرد ازجمله دیگر برنامه‌های اوقاف در هفته وقف است که در مجموع برای آن ۲.۵میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه ۹پروژه اوقاف نیز در سطح استان سمنان کلنگ زنی خواهد شد، بیان کرد: افتتاح نمایشگاه وقف چشمه همیشه جاری نیز در هفته وقف با حضور فعالان این حوزه در دستور کار قرار دارد.

اعزام ۲۰۰نفر از خدام بقاع متبرکه استان سمنان بهموکب‌های اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمناندر پاسخ به سؤالی با موضوع فعالیت‌های این نهاد در اربعین گذشته، افزود: اعزام ۲۰۰نفر از خدام بقاع متبرکه و اعضای هیئت‌امنا امامزادگان استان به اربعین امسال برای خدمات‌دهی در موکب سازمان اوقاف در کشور ازجمله این فعالیت‌ها بود که با مشارکت خوب مردم و فعالان حوزه وقف انجام شد و خوشبختانه شاهد خدمت‌رسانی به ۱۵هزار زائر در هرروز بودیم.

واحدی همچنین درباره سهمیه استان سمنان از تربیت یک‌میلیون حافظ قرآنمدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: سهمیه استان در این طرح چهار هزار نفر است که تاکنون یک هزار و ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که طی نظارت ۸۴ مربی کار حفظ قرآن را انجام می‌دهند.

در پایان این مراسم خبرنگاران حاضر در اقدامی خود جوش، تمامی هدایایی که قرار است در جشنواره وقف و رسانه به آنها تقدیم شود را به زلزله زدگان غرب کشور بخشیدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کدمطلب:4146623، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین