پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
شهردار مشکین‌دشت گفت: با توجه به اینکه شهرداری مجری قانون است نه قانون‌گذار، طبق قوانین، عوارض پس از کمیسیون ماده ۱۰۰ قابل‌بخشش نبوده و سازندگان موظف به پرداخت آن هستند.

شعار سالسید علیرضا مساعد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس البرز در فردیس، اظهار داشت: بخشی از بودجه هرساله شهرداری‌ها از ابتدای همان سال توسط عوارض سازندگان تأمین می‌شود و این عوارض نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و آبادانی شهر دارد.

وی ادامه داد: لازم است شهروندان بدانند در بهمن‌ماه هرسال با پیشنهاد شهرداری، مصوبه شورای شهر و تائید استانداری اعداد و ارقام سازندگان در بحث عوارض به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود و شهرداری مجری قانون است نه قانون‌گذار.

این مسئول خاطرنشان کرد: در پرداخت عوارض، هزینه صدور پروانه هم محاسبه می‌شود عکسانی که اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌نمایند طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ مشمول جریمه می‌شوند و هزینه جریمه و عوارض هیچ ارتباطی باهم ندارند و دو معقوله کاملاً جدا از هم هستند.

مساعد خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری مشکین‌دشت به علت تقسیط بدهی‌ها هیچ‌گونه سودی را در بحث عوارض محاسبه نمی‌کند درصورتی‌که طبق نرخ سود بانکی باید محاسبه شود.

وی تصریح کرد: شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان فهیم مواردی چون تقسیط مطالبات و تخفیف در صدور پروانه را اعمال می‌کند اما در بحث جریمه‌ها نمی‌توان تخفیفی قائل شد زیرا که جریمه حکم قضائی است نه قانون شهرداری.

شهردار مشکین‌دشت خواستار مطالبه گر بودن شهروندان شد و گفت: نقدپذیری و استفاده از پیشنهاد شهروندان حتماً در امور شهری لحاظ می‌شود و ارائه این نظرات در حرکات روبه‌جلو و پیشرفت شهر نقش شگرفی دارد.

مساعد در ارتباط با مشکل سد معبر در بلوار شهید تقی پناه (خیابان سراب) که به‌واسطه فروشگاه‌های مبل و سمساری‌ها ایجادشده است، بیان داشت: با پیگیری و رایزنی‌های انجام‌شده حکم قضائی در ارتباط با رفع این معضل گرفته‌شده است که حداکثر تا اواخر هفته آینده با هماهنگی با نیروی انتظامی اقدامات موردنظر اعمال خواهد شد.

وی پیگیری و جداسازی شرکت آب و فاضلاب شهر مشکین‌دشت از محمد شهر را از برنامه‌های در دستور کار قرارگرفته شهرداری مشکین‌دشت عنوان کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۲۴۰۰۲۱۱۹ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین