پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: مردم اطمینان داشته باشند سپاه پاسدران تا اخرین لحظه در کنار مردم حضور دارد.

شعارسال:سردار حسین سلامی در بازدید از مناطق زلزله‌زده با اشاره به اینکه خوشبختانه از موج شوک اولیه خارج شده‌ایم و کمبود غذا وجود ندارد اظهار داشت: در زمینه اسکان اضطراری وسایل بسیاری شامل چادر و پتو تأمین شده و کمبودهایی که وجود دارد به دلیل دریافت بیشتر چادر توسط عده‌ای است و این مشکل طی امروز و فردا کاملا برطرف می‌شود.

سلامی گفت: بعد از پیام تاریخی مقام معظم رهبری که سرشار از لطافت بود و عامل بعثت شد قیامتی از موج کمک‌های مردمی بر‌پا شده و شکل عجیبی به خود گرفته و باورناپذیر است.

وی با بیان اینکه حدود 1900 روستا تحت تأثیر زلزله قرار گرفته و امدادرسانی آنها به عهده سپاه است، افزود: سپاه پاسداران نیز از ساعت‌های اولیه با تمام امکانات در منطقه وارد عمل شده و فرمانده نیروی زمینی اکنون در منطقه مستقر است.

سلامی تصریح کرد: حدود 1000 دستگاه مهندسی از سپاه هنوز در حال آواربرداری است تا مردم به ابزار زندگی خود و احشام در صورت زنده بودن دسترسی داشته باشند و محلی برای نگه‌داری آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: 6 بیمارستان سیار پیشرفته صحرایی در این مناطق توسط سپاه برپا شده که یکی از آن‌ها جزو مدرنترین بیمارستان‌های صحرایی جهان است که صد‌ها عمل جراحی در آن انجام شده است.

سلامی با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه برای انتقال مصدومان از کرمانشاه به تهران نقش مهمی را ایفا کرده است گفت: بالگردهای سپاه در انتقال مجرمان و امکانات نقش‌آفرینی کرده و 32 سپاه استانی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

وی با اشاره به اینکه سپاه آمادگی دارد در مرحله اسکان اضطراری اقدامات لازم را انجام دهد عنوان کرد: نیازهای مردم در حال تغییر است و اکنون نیازهایی که وجود دارد وسایل بهداشتی و گرم‌کننده، پوشاک گرم و سرویس بهداشتی و هنوز هم چادر و پتو است.

سلامی با بیان اینکه نیازها تغییر می‌کند و ‌با زمان پیش می‌رویم گفت: سپاه به مردم به سپاه اطمینان می‌دهد در این لحظات تا انتها در خدمت مردم هستیم و تا زمانی که آخرین نفر از این افراد در محل دائمی اسکان پیدا نکند منطقه را ترک نمی‌کنیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران عنوان کرد: ‌آماده هستیم در نوسازی و بازسازی تمام امکانات را به کار گیریم و زمینه بازگشت امید را فراهم کنیم.

۳۰۰ تن اقلام ضروری از پایگاه هوایی مهرآباد به کرمانشاه اعزام شد

همچنین مهر نوشت: امیرسرتیپ دوم خلبان محمد تسویه چی فرمانده پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش در خصوص عملیات امدادرسانی و انتقال محموله های ارسالی به آسیب دیدگان زلزله استان کرمانشاه اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ تن اقلام مورد نیاز از پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان لشگری نهاجا تاکنون برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه انتقال یافته است.

وی افزود: این میزان بار شامل چادر، زیرانداز، پتو، مواد غذایی کنسروی، آب معدنی، لباس گرم، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی با انجام ۱۶ سورتی پرواز توسط هواپیماهای ترابری سنگین نیروی هوایی ارتش اعم از سی ۱۳۰ بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ و ایلوشین انجام گرفته است.

فرمانده پایگاه یکم شکاری مهرآباد همچنین گفت: با توجه به اینکه هواپیماهای اعزام شده به منطقه مجهز به برانکادر بوده اند، در بازگشت از کرمانشاه ماموریت انتقال بیش از ۹۰ مجروح همراه با خانواده های آنها و همچنین ترابری تیم های امدادی و پزشکی را نیز برعهده داشتند.

امیر تسویه چی با اشاره به آمادگی بالا و تحرک سریع نیروی هوایی ارتش در ماموریت های محوله به این نیرو تصریح کرد: از همان دقایق پس از وقوع زلزله با هماهنگی انجام شده با دستگاه های ذیربط بارگیری و انتقال محموله های مورد نیاز برای آسیب دیدگان زلزله به عمل آمد و خوشبختانه انتقال و توزیع به موقع اقلام ضروری در منطقه عملیات امدادرسانی را شتاب بیشتری بخشید.

فرمانده پایگاه یکم شکاری مهرآباد در ادامه با اشاره به ازدحام مردم عزیز در مقابل این پایگاه برای اهدای کمک های خود به زلزله زدگان گفت: به منظور هماهنگی بهتر و تسریع در بسته بندی و ارسال محموله های امدادی به مناطق مورد نیاز، هموطنان کلیه کمک های اهدایی خود را به جمعیت هلال احمر تحویل داده تا از این طریق بارها و محموله ها جهت بارگیری هوایی به پایگاه منتقل شود.

شعارسال ، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت الف ، تاریخ انتشار26آبان 96،کدخبر: 3960825190 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین