پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۳۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمادگی بانک‌ها و صندوق‌های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، شرایط و نحوه دریافت تسهیلات را اعلام کرد.

شعارسال: سید حمید کلانتری، درباره زمان آغاز اجرای طرح پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و شرایط متقاضیان دریافت این تسیهلات گفت: همه متقاضیان دارای طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی، شرکت‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در امور تعاونی‌ها افزود: تسهیلات مذکور با اولویت مناطق مرزی و عشایری پرداخت می شود تا در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در مناطق مورد نظر اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با ابلاغ «آیین‌نامه توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی» امکان پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی فراهم شد افزود: البته ممکن است به دلیل اینکه در مراحل ابتدایی اجرای طرح قرار داریم دستورالعمل این تسهیلات به تمام شعب موسسات عامل ابلاغ نشده باشد که ستاد مرکزی بانک‌ها و موسسات هر چه زودتر از ابلاغ دستورالعمل پرداخت به تمام شعب خود اطمینان حاصل کنند.

کلانتری بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را از موسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اعلام کرد و درباره نحوه مراجعه متقاضیان گفت: افرادی که طرح‌های اشتغالزای دارای توجیه اقتصادی دارند می‌توانند در اولین گام با مراجعه به یکی از دو مرجع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مربوطه یا یکی از موسسات عامل نسبت به ارائه طرح خود اقدام کنند.

وی افزود: بعد از اینکه متقاضی طرح و ایده خود را برای ایجاد اشتغال در مناطق مورد هدف به یکی از دو مرجع مذکور ارائه داد، طرح از نظر توجیه فنی، مالی و اقتصادی در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه تایید یا عدم تایید طرح به متقاضی اعلام می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در صورت تایید طرح در کارگروه اشتغال و اعلام به متقاضی، موسسه عامل طبق آیین نامه باید حداکثر طی یکماه نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کند و در صورت تأخیر در پرداخت تسهیلات، موسسه به ازای هر ماه تأخیر ملزم به پرداخت وجه به نرخ ۲ درصد مبلغ تسهیلات به متقاضی است.

وی در پاسخ به این سوال که چه وثایقی در قبال تسهیلات اشتغال روستایی از متقاضیان دریافت می شود گفت: قطعا شرایط عمومی هر بانک و موسسه‌ای در پرداخت تسهیلات متفاوت است و در این زمینه دستورالعمل واحدی وجود ندارد اما در این زمینه تاکید شده تا فرایند اعطای تسهیلات از سوی موسسات عامل سختگیرانه نباشد.

کلانتری گفت: البته کارگروه ملی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اجرای طرح نظارت خواهند کرد.

تاکید ربیعی به جلسات هفتگی بانک‌ها برای پایش طرح

معاون وزیر کار گفت: طی جلسه ای که روز گذشته با شخص وزیر برگزار شد، مقرر شد تا بانک‌ها و صندوق‌های دخیل در اجرای طرح به صورت هفتگی جلسات هماهنگی برگزار و روند اجرای طرح را پایش کنند تا متقاضیان دارای شرایط دریافت تسهیلات اشتغال، سرگردان نشوند.

وی خطاب به متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی گفت: تاکید می‌کنیم این تسهیلات صرفا به افرادی تعلق می گیرد که در مناطق روستایی و عشایری نسبت به راه اندازی کسب و کار اقدام کنند؛ علاوه بر این تسهیلات به طرح‌هایی اختصاص می‌یابد که منجر به ایجاد اشتغال شود و دارای توجیه اقتصادی نیز باشد.

بازپرداخت تسهیلات با دروه تنفس ۲ ساله

کلانتری با تاکید بر اینکه متقاضیان در طرح اشتغالزایی باید بازده اقتصادی را مد نظر داشته باشند، از دوره تنفس دو ساله برای بازپرداخت این تسیهلات خبرداد و گفت: توصیه می شود متقاضیانی که به هر طریقی نمی‌توانند طرح توجیهی خود را تهیه کنند با کمک کارشناسان حوزه مربوط به راه اندازی کسب و کار خود، طرح خود را تهیه کنند.

معاون وزیر تعاون گفت: برای کسانی در نظر دارند تسهیلات اشتغال را برای تاسیس تعاونی‌ دریافت کنند تسهیل گرانی در محل ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها آموزش دیده شده اند که راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: ۲۶ آبان 1396 ، کدخبر: 799402 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین