پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
دسته های زنجیز زنی و سینه زنی حرکت خود را در مسیرهای منتهی به حرم رضوی آغاز کرده اند تا برای عرض تسلیت این حادثه جانگداز به محضر امام مهربانی ها مشرف شوند.

شعار سال: این روزها حال و هوای مشهد با دیگر شهرهای کشور متفاوت است زیرا زائران زیادی در قالب هیئت های عزاداری با پای پیاده خود را به مشهد رسانده اند تا در مراسم سال روز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و علی ابن موسی الرضا(ع) شرکت کنند.

به همین مناسبت از ساعات اولیه صبح جمعه دسته های زنجیز زنی و سینه زنی حرکت خود را در مسیرهای منتهی به حرم رضوی آغاز کرده اند تا برای عرض تسلیت این حادثه جانگداز به محضر امام مهربانی ها مشرف شوند.

اجرای طرح ملی «رحمت للعالمین» در حرم مطهر

طبق اعلام معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی ویژه برنامه روز رحلت نیز با سخنرانی دکتر رفیعی بعد از نماز صبح آغاز می‏شود و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به قرائت دعای ندبه خواهند پرداخت.

در شام رحلت پیامبر اکرم(ص) حجج الاسلام رفیعی و مدنی به ایراد سخنرانی پرداخته و در ادامه آقایان میرداماد، مطیعی و سروری به مدیحه سرایی و سینه زنی خواهند پرداخت.

همچنین همزمان با شب رحلت نبی مکرم اسلام طرح ملی «رحمت للعالمین» با قرائت دسته جمعی سوره محمد و اهدای ثواب آن به ساحت قدسی حضرت رسول(ص) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.


امام مجتبی(ع) درشرایط سختی حکومت کردند

به مناسب ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) با نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در کشور عراق به گفتگو نشستیم تا بیشتر با شخصیت این امام همام آشنا شویم.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی می گوید: امام حسن (ع) با توجه به اینکه فرزند بزرگ خانواده بودند مسئولیت بزرگی را بر دوش کشیدند و خداوند ایشان را شاهدی بر خلق قرار داده است.جایگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیار عالی و بلند است و پیامبر اکرم در مورد ایشان و برادرشان امام حسین (ع) می فرمایند که این دو سیدا شباب اهل جنت هستند.

وی می افزاید: امام حسن(ع) در شرایط بسیار سختی رهبری جامعه اسلامی را به دست گرفتند. هنگامی که حکومت امیرالمومنین(ع) به پایان رسیده بود و حضرت مجبور بودند بدون جنگ جهاد حکومت اسلامی را اداره کنند.ایشان در آن شرایط با درایت و تدبیر خود توانستند وضع موجود را اداره کنند و موضع گیری انقلابی بسیار خوبی داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه صلح امام حسن (ع) در واقع متارکه بود ابراز می کند: نقل شده است که معاویه هنگامی که امام را مجبور به متارکه کردن به ایشان گفت برو با مردم فلان جا جنگ کن و امام در جواب او گفتند که من اگر می خواستم جنگ و خونریزی انجام بدهم با تو جنگ می کردم.

نماینده ولی فقیه در کشور عراق خاطرنشان می کند: اگر امام حسن(ع) جنگ می کردند کشته می شدند، بدون آنکه مظلومیت ایشان و یارانشان آشکار شود به همین دلیل امام حسن (ع) مورد احترام همه اسلام شناسان هستند و حتی امام حسین (ع) نیز تا ۱۰ سال همان روش امام حسن (ع) را پیش گرفته بودند تا زمانی که تغییر در جامعه ایجاد شد و یزید حکومت را به دست گرفت و در آن زمان بود که امام کشته شدن را بر زندگی با ذلت ترجیح دادند.


مردم با شخصیت والای ائمه(ع) آشنا شوند

حسینی تصریح می کند: در مورد روز شهادت امام حسن(ع) دو روایت متفاوت وجود دارد که روزهای هفت و ۲۸ ماه صفر است. اخیرا خوشبختانه در کشورمان هر دو این روزها سوگواری می شود چراکه ما همواره به دنبال فرصتی هستیم تا شخصیت والای این بزرگواران را به مردم بشناسانیم و با ائمه و زندگی آن ها آشنا شویم.

وی ادامه می دهد: از این بزرگواران درس های زیادی می توان گرفت یکی از آن ها این است که همه مسلمانان باید بدانند در مقابل ظلم باید ایستادگی کرد و به اسلام ،دین و ولایت فقیه که شاخه ای از ولایت ائمه است وفادار بمانند که خوشبختانه در کشور ما همه به ولایت فقیه وفادار بوده و هستند.

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری می افزاید: ملت شریف ایران همواره با تکیه بر دین و ولایت نشان داده اند که هیچ کس نمی تواند آن ها را شکست دهد و به همه ملت ها یاد دادند که اگر در برابر دشمنان مقاومت کنند به عزت دست خواهند یافت.

پیامبر اکرم(ص) برای بشریت رحمت است

عضو دیگر مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان با شب رحلت نبی مکرم اسلام(ص) در جمع زائران حرم مطهر رضوی به گوشه ای از سجایای اخلاقی پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان خاتم انبیای الهی، برای تمامی بشریت رحمت است، لذا هرچقدر در مورد عظمت مقام این نور الهی صحبت کنیم، باز هم کفایت از بزرگی و جلال این حضرت نمی شود.

آیت الله محسن کازرونی با اشاره به آیاتی از سوره نساء تصریح کرد: در این آیات خداوند می فرمایند پیامبر(ص) را نفرستادیم مگر مردم از او اطاعت کنند، پیامبر(ص) یک پناهگاهی است که هر کس به او پناهنده شود نجات پیدا می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند حضرت محمد(ص) را برای نجات و هدایت بشریت مامور کرد افزود: اگر بخواهیم به کسی پناه ببریم بهترین شخصیتی که می شود با اطمینان به ایشان پناهنده شد رسول الله(ص) است، چرا که بهترین پناهگاه برای سعادتمندی مکتب محمد(ص) است.

وی بیان کرد: برخی از انسان ها به قدری به دنیا دل می بندند که آخرت را فراموش می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) می فرماید: «خدایا من پناه می برم از آن دنیایی که من را از آخرت دور می کند» لذا از مضمون این بیان نورانی می فهمیم که تا زمانی که دنیا آخرت را از ما دور نکند بد نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انسان در دنیا با مشکلات زیادی روبه‌رو می شود که اگر متوسل به اهل بیت(ع) شود گره های بزرگ کارش باز خواهد شد، چرا که سیره ائمه معصومین(ع) و معارف دینی درمان دردهای دنیا و آخرت است.

کازرونی تصریح کرد: ما باید مطیع حرف پیامبر(ص) باشیم چرا که فرهنگ نبوی غنی ترین و بهترین برنامه های زندگی را به انسان ها ارائه داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 26 آبان 96، کد مطلب: 4147022: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Lord
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
هر جا فقر وارد خانه شود ایمان خارج میشود
اولبه فکر فقر مردم باید بود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین