پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام رضا(ع) شاهد افزایش نرخ بلیت هواپیما و قطار و حتی کمیابی آن هستیم.

شعارسال: در بسیاری از کشورها برای تشویق استفاده مردم از حمل و نقل عمومی جذابیت‌‌هایی خاص در نظر گرفته می‌‌شود؛ در دنیا اغلب وسایل حمل‌ونقل به یک جدول زمانی بر طبق یک برنامه زمان‌بندی‌ شده روی آورده‌اند که بتوانند بیشترین خدمات را در یک‌ زمان مشخص ارائه دهند. افزایش قیمت بلیط در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه با بیشتر شدن خدمات برای مسافران ارتباط متقابلی دارد.

افزایش قیمت بلیط در مناسبت‌‌ها به یکی از بزرگترین دغدغه‌‌ها و مشکلات مسافران امروزی که قصد سفر با وسائل عمومی را دارند تبدیل شده است، در چند سال اخیر بدون اینکه خدمت رسانی به مسافران افزایش یابد با نزدیک شدن به مناسبت‌‌ها (محرم،صفر و عید نوروز) و افزایش تقاضا، نرخ بلیط‌‌‌‌ها به صورت باور نکردنی افزایش داشته و بعد از سپری شدن مناسبت‌‌ها قیمت‌‌ها به روال عادی خود بر می‌‌گردد.

امسال هم طبق سال‌های گذشته مشاهده شد که نرخ بلیط‌‌‌ها در روزهای منتهی به اربعین به طور عجیبی به‌ یک‌باره افزایش یافت. نبود مدیریت، برنامه، نظارت و همچنین ایجاد بازارهای سیاه توسط دلالان از دلایل اصلی به‌‌ وجود آمدن این مشکل به شمار می‌‌روند.

حال با نزدیک شدن به اواخر ماه صفر و افزایش تقاضای مردم برای خرید بلیط قطار و هواپیمای مشهد منتظر نظارت و مدیریت بیش از پیش مسئولین هستیم تا به مانند سال‌‌های قبل مشکلی در رفت و آمد مردم ایجاد نشود و مورد سوءاستفاده دلالان قرار نگیرند.

این همان موضوعی است که امام جمعه تبریز نیز در خطبه‌‌های هفته قبل به آن پرداخت و از مسئولین خواست نظارت خود را افزایش و سفر به مشهدالرضا را برای شهروندان تبریز تسهیل نمایند. حال باید منتظر ماند و دید مدیران استانی در برابر این تقاضای نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی چه تدابیری می‌‌اندیشند تا بازار سیاه به کورسو رود.

شعارسال، با اندکی نلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار 26 آبان 96، کدخبر:1236501 ، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین