پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
مدیرکل امور اقتصادی استاندارگفت: من بارها عنوان کردم، در پرداخت تسهیلات برای طرح‌ها اقتصادی بودن طرح بر اشتغال آن اولویت دارد زیرا اگر طرحی اقتصادی نباشد، اشتغال آن مداوم نخواهد بود.

شعار سال: مدیرکل امور اقتصادی استاندارگفت: من بارها عنوان کردم، در پرداخت تسهیلات برای طرح‌ها اقتصادی بودن طرح بر اشتغال آن اولویت دارد زیرا اگر طرحی اقتصادی نباشد، اشتغال آن مداوم نخواهد بود.

علی رسولیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مصوبات ابلاغیه ارایه تسهیلات آماده است و شیوه‌نامه‌ای نیز برای آن تنظیم خواهد شد. در حال حاضر ما منتظر آن هستیم که این شیوه‌نامه نیز ابلاغ شود.

وی عنوان کرد: قطعا در این شیوه‌نامه راه و روش‌هایی برای نظارت، کنترل و قرار گرفتن در مسیر درست برای این تسهیلات تدوین شده است. در حال حاضر برای تسهیلات خردی که پرداخت می‌شود، روشی خاص لحاظ شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی، تصریح کرد: در ارایه این تسهیلات خرد آموزش، مشاوره و بازاریابی نیز مد نظر قرار گرفته است. این موارد جزء الزاماتی است که برای پرداخت تسهیلات خرد باید در نظر گرفته شود.

رسولیان با اشاره به اینکه به طرح‌هایی باید تسهیلات پرداخت شود که بازار مناسبی داشته باشد، تاکید کرد: باید خود این مشاغل در یک سامانه مشخص آموزش، مشاوره و بازاریابی را مدیریت کنند و در نهایت مشخص ‌شود کالای آن‌ها در کجا به مصرف می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید پرداخت تسهیلات را به درستی مدیریت کنیم، بیان کرد: ابتدا این پروژه‌های بزرگ است که نیازمند اعتبارات است و این پروژه‌ها نیازمند آموزش و مدیریت نیست زیرا افرادی که در پشت ماجرای این پروژه‌ها قرار گرفته‌اند، بسیار توانمند هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بخش دیگر، پروژه‌های متوسط است که این‌ها اصطلاحا پروژه‌های بالای 60 درصد است؛ یعنی صاحبان سرمایه باید 60 درصد از سرمایه آن را را ایجاد کرده باشند.

وی افزود: من بارها عنوان کردم، در پرداخت تسهیلات برای طرح‌ها اقتصادی بودن طرح بر اشتغال آن اولویت دارد زیرا اگر طرحی اقتصادی نباشد، اشتغال آن مداوم نخواهد بود.

رسولیان خاطرنشان کرد: همچنین در پروژه‌های کوچک و خرد مانند مشاغل خانگی، باید یک پیشتیبان قوی وجود داشته باشد و افراد نیز باید به دقت آموزش داده و کنترل شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بهترین راه پرداخت تسهیلات به گونه‌ای که مطمئن باشد، ایجاد زنجیره‌های تولید است، اظهار کرد: یعنی کسی که توان محدودی دارد و می‌تواند به اشتغال خرد بپردازد، خود به تنهایی مواد اولیه خود را تامین نکند و بازار فروش را برای خود فراهم نکند، بلکه شرایط به گونه‌ای باشد که پشتیبان این نیازها را فراهم سازد.

وی ادامه داد: به عبارتی در ابتدای این زنجیره فردی قرار دارد که موارد مورد نیاز شاغل شغل خرد را در اختیار او قرار می‌دهد تا بتواند محصول خود را تولید و در نهایت فرد پشتیبان آن محصول را خریداری کرده و یا بازار را با شرایط مناسب برای فروش آن فراهم سازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 27 آبان 96، کدمطلب:96082715662، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین