پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
رئیس اتاق اصناف نحوه اعتراض مؤدیان حقیقی و حقوقی به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات در خصوص تعیین نماینده در هیئت حل اختلاف مالیاتی را تشریح کرد.

شعارسال: رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه‌ای به اتحادیه‌های صنفی، جزئیات نحوه معرفی نمایندگان حاضر در هیئتهای حل اختلاف مالیاتی را تشریح کرد.

در این نامه آمده است، بنابر اطلاعات واصله در خصوص معرفی و انتخاب نماینده موضوع بند 2 ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم و نحوه استفاده از آنها در جلسات هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، توسط اداره امور هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی مشکلات و ابهاماتی به‌وجود آمده است، لذا در اجرای قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره اعلام می‌نماید:

مطابق بند 3 ماده 244 قانون مذکور هر یک از مؤدیان اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی در مهلت قانونی همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات می‌توانند یکی از نمایندگان مصرحه در بند فوق را انتخاب و به اداره امور مالیاتی اعلام نمایند.

در ادامه این نامه تأکید شده است، ادارات امور مالیاتی و واحدهای تابعه آن، در اجرای قسمت هـ بند 4 دستورالعمل دادرسی مالیاتی و فرم‌های اعتراض، مکلفند نسبت به انتخاب نماینده توسط مؤدی با ذکر مرجع تصریح‌شده در بند مورد بحث و یا عدم انتخاب مؤدی، قبل از تعیین وقت جلسه هیئت در برگ دعوتنامه صادره دقیقاً درج و قید نمایند.

یادآوری می‌نماید رعایت مفاسد تبصره 1 ماده 244 قانون مالیاتهای مستقیم از سوی هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی الزامی بوده و در صورت انتخاب و اعلام نماینده به‌شرح مذکور توسط مؤدی، جلسات هیئت با حضور یک نماینده منتخب مؤدی از مراجع موضوع بند 3 ماده 244 قانون مذکور به‌اتفاق دو عضو دیگر موضوع همین ماده رسمی و قانونی خواهد بود. مقتضی است به‌منظور استفاده و بهره‌مندی از تسهیلات ایجادشده در قانون به‌نحو شایسته نسبت به اطلاع‌رسانی موارد مطروحه به اعضا تحت پوشش خود اقدام لازم را به‌عمل آورید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 28 آبان 96، کد خبر:1576412 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین